וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר ועדת הקישון: נעשה לנו "זובור"

30.4.2003 / 14:39

הפרופסור גדי רנרט, חבר הוועדה לבדיקת השלכות הצלילה בנחל, טוען: הסיכון לאנשי השייטת מוגבל בלבד; מאשים: ציפו מראש שניכשל, הממצאים עוותו; מזהיר: אנשי מדע לא יצטרפו לוועדות

הפרופסור גדי רנרט, אחד מחברי הוועדה שבדקה את השפעת הצלילות בקישון על בריאות החיילים, אמר הבוקר במפגש עם עיתונאים בחיפה, כי ממצאי הוועדה עוותו לאחר פרסום הדו"ח. לדבריו, (הממצאים) "לא הוצגו לציבור בצורה מדוייקת, ולכל אורך הדרך לוותה עבודת הוועדה בתאוריה של קונספירציה".

בדבריו, אשר הובאו בקול ישראל, ציין הפרופסור כי קרוב לשלוש שנים עסק צוות של עשרות מומחים ועוזרים באיסוף הנתונים הסטטיסטיים סביב הצלילות בנחל. בהתייחסו לממצאים הסטטיסטיים, אמר רנרט כי בקרב צוללי הקישון לדורותיהם אותרו 81 חולי סרטן. בבדיקת התחלואה תוך בקרה מול קבוצת ביקורת מתאימה - לא נמצא הבדל של ממש בין שתי הקבוצות. "הסיכון לאנשי השייטת מוגבל בלבד", הוסיף, "אך למרות זאת המלצנו לטפל ביוצאי השייטת, ולהבטיח הגנה מרבית לאלה שנחשפו".

הפרופסור טען עוד, כי "העבודה לוותה בתאוריה של קונספירציה. ציפו מראש שניכשל". לדבריו, הצגת הנושא בתקשורת לא הייתה נכונה ודברי חבריה עוותו. "העבודה נעשתה בכללים הכי קפדניים, תוך שימוש בזמנם של המון אנשים בכירים, ומתוך "רצון אינסופי לעשות את העבודה נכון וטוב", אמר. "אני חושש, שלנוכח ה"זובור" שנעשה לנו, אנשי מדע יהססו להצטרף לועדות חקירה ציבורית", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully