וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי ברק: פרס מחסל את ראש הממשלה; פרס: מוכן "להיעלם" בחו"ל

18.1.2001 / 6:56

היחסים העכורים בין ברק לפרס מידרדרים לשפל חדש; מקורבים לשני הצדדים יוצאים בהאשמות הדדיות חריפות; על פרס: הוא לא ירגע עד שיחליף את ברק; על ברק: הוא אינו רוצה שלום

היחסים בין ראש הממשלה לשר שמעון פרס יודעים היום החרפה נוספת. מקורב לאהוד ברק מספר הבוקר כי פרס מנסה להדיח את ברק ולתפוס את מקומו.

אמש שוחח ברק עם פרס וביקש ממנו להכחיש ציטוטים קשים שכביכול אמר על ברק בקבינט השלום. ניסיונות תיווך ופיוס נעשו בין השניים, אך על פי מקורות בכירים הוגדרו היחסים ביניהם הוגדרו "אבודים וקשים". בחוגים סגורים מתבטא ברק בחריפות חסרת תקדים כלפי פרס. ברק מדבר על חתרנות, שמגיעה לשיאים חדשים, על ניסיונות להרוס אותו ולהסית נגדו, על הנזק המדיני שגורם פרס ועל האשליות שהוא נוטע. את הדברים מפרסם הבוקר מעריב.

בידי הצוות האסטרטגי של ראש הממשלה חוות דעת לפיה אם היה "נעלם" פרס מהמירוץ ופורש באופן חד-משמעי, כפי שעשה בנימין נתניהו, התמיכה בברק היתה ממריאה בין לילה, כשברק משתווה לשרון ואף גובר עליו בהפרש זעום. "כל עוד פרס קיים בשטח ומדבר בשני קולות", אומר אחד מעוזריו של ראש הממשלה, "אי אפשר לעשות כלום. הוא לא מבין איזה נזק הוא עושה".

פרס עצמו כועס מאוד על ברק. "אין לי בעיה להיעלם לחו"ל ולחזור אחרי הבחירות", אמר פרס כששמע את ההאשמות שהופנו כלפיו. בשיחות סגורות אומר פרס כי הוא מאמין שברק "אינו מעוניין באמת בשלום". לדברי פרס שלח אותו ברק עם מנדט לערפאת, אך כשחזר עם תוצאות ועם אפשרות אמיתית להסכם מהיר עם עקרונות, בלם אותו ראש הממשלה. "הוא לא רוצה שלום באמת, רק אם זה משתלם לו פוליטית", מאשים פרס.

מקורבי ברק חושבים שמאחורי הקרב הנוכחי בין השניים עומדים מקרובי פרס, שאינם מרוצים מההבנות בין ברק לפרס ומהאפשרות שברק ימריא. כמה ממקורביו של פרס ממשיכים גם היום בתוכניות שקטות להחלפת ברק. ומקורבי ברק מבטיחים לנקום: "הוא גורם נזק למדינה, פגיעתו רעה", הם אומרים. ואילו ברק אמר אתמול כי אף אחד אינו יכול לדבר במקומו: "אנחנו עושים כל שניתן כדי לקדם את התהליך המדיני", אמר. דוברו של פרס מצטרף ואומר: "השר מצטער על הדברים ואינו עומד מאחוריהם". גורם פוליטי אחר ידע לומר אתמול כי "כל הניסיונות של ברק ומקורביו להפיל את האשמה על ההפסד בבחירות על פרס לא יצליחו".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully