וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית המדינית של שרון: שרשרת יישובים בחלוצה

18.1.2001 / 7:41

הבוקר מפרסם "הארץ" את עיקרי התוכנית המדינית של אריאל שרון; הוא לא מתכוון לפנות התנחלויות קיימות, אבל גם לא לבנות התנחלויות חדשות; המדינה הפלסטינית תקום על 42 אחוזים מהשטח

בשבועות האחרונים עלו סימני שאלה רבים לגבי תוכניתו המדינית של אריאל שרון, שלא הסכים לפרסם את עיקרי רעיונותיו. הבוקר מפרסם עיתון "הארץ" את מה שאמורה להיות התוכנית המדינית שגיבש שרון.

מהפרסום עולה כי שרון מתכוון לקיים עם הפלסטינים הסדר ביניים שיכלול בניית שרשרת יישובים חדשה בחולות חלוצה, שאמורים לעבור לפלסטינים לפי תוכניתו של הנשיא קלינטון. שרון לא יפנה שום התנחלות קיימת, אבל גם לא יבנה התנחלויות חדשות. המדינה הפלסטינית תקום על השטחים שנמצאים כיום בידי הרשות, 42 אחוזים מהשטח, ולא יימסרו להם שטחים נוספים. מתוכננת גם בנייה מואצת בירושלים ובגליל, שם התכנון הוא ליישב חצי מיליון תושבים.

לפי הפרסום יציע שרון לפלסטינים שיתוף פעולה כלכלי בפרוייקטים שונים, אולם יתבע מהם שיתוף פעולה במלחמה בטרור. המלחמה בטרור תהיה נקודתית, ותהיה הימנעות מענישה כללית ומהטלת סגר. בקעת הירדן תישאר בשליטת ישראל, וגם המצב הקיים בירושלים יישאר כמו שהוא. באשר למשא ומתן עם סוריה, שרון לא רואה אפשרות לחידושו בעתיד הקרוב.

שרון לא רואה את עצמו מחוייב להסכמות שהשיג ראש הממשלה ברק במהלך המגעים עם הפלסטינים, ומעריך כי בעקבות הוויתורים, שנעשו לפי דעתו משיקולי בחירות, כל משא ומתן עתידי יהיה קשה.

מטה ברק: תוכנית מלאת סתירות ומזלזלת

בתגובה לפרסום התוכנית המדינית של אריאל שרון מסר מטה ברק כי "התוכנית המדינית של שרון מלאה סתירות ומזלזלת בציבור בדיוק כמו המועמד. שרון מציע לדוגמה, שלא להעביר לפלסטינים שטחים נוספים, אך נעשה זאת בשלבים".

לדברי בכירים בעבודה "הציבור בישראל מבין, כי על-מנת להשיג שלום יידרשו גם הכרעות אמיצות וויתורים כואבים ולא תוכנית מתאר ארצית המציגה את איזורי הבנייה בישראל".

בני כשריאל ,יו"ר מועצת יש"ע ואחראי על יש"ע במטה הבחירות של הליכוד הגיב על דברי שרון ואמר: "אין לי בעיה עם התכנית הזו, גם שמדובר בכך שלא יתווספו יישובים חדשים ביש"ע". לדבריו "יש לנו 148 ישובים ביש"ע והמשימה שלנו היא לבסס אותם ולתת להם אחיזה חזקה יותר בשטח".

כשריאל הוסיף ואמר שהעובדה ששרון מוכן למסור 42 אחוזים מהשטחים לפלסטינים לא מפחידה אותו, כיוון שממילא הפלסטינים מחזיקים כבר ב-40 אחוזים מהשטח.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully