וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום השני - סבא מוביל

17.1.2001 / 23:44

כל כך הרבה תשדירים רק על שני אנשים, ועברו רק יומיים. נדבר רק על התשדירים הבולטים, אלו שעושים כותרות גם מעבר ל"גטו" של זמני שידור התעמולה, ומגיעים לחדשות ולתוכניות האירוח.

הליכוד: עד עכשיו מצליח גם להראות ששרון הוא סבא טוב, בעל שיני חלב, שואף לשלום, וגם מצליח להרדים את מערכת הבחירות. יש להם ג'ינגל רך, ממלכתי, על רקע שרון ונכדתו.

ביום הראשון - שרון פתח , כמצופה, בנאום לאומה. נאומו היה קצר יותר מזה של ברק, ובניגוד לברק הוא לא ניצב כל הזמן אל מול פני האומה. לאחר משפט קצר עברה המצלמה לתיאור נופים ואנשים. שוב מסתירים את שרון.

והיה כמובן את התשדיר שעשוי להיות המדובר ביותר במערכת הבחירות. אהוד אולמרט קפץ על ההזדמנות לתקן לעצמו את אשר קילקל בבחירות הקודמות: הוא ניצב אל מול פני האומה ואמר הפעם: "ברק יחלק את ירושלים". התשדיר עורר סערה וברק הגיב הלילה באומרו שגם אולמרט מוכן היה לחלק את ירושלים. אם ברק יצליח לשכנע, ובאמת ידברו על חלוקת ירושלים - האם זה טוב לעבודה? אני לא בטוח. ועוד, נניח שברק ישכנע אפילו שהליכוד בעד חלוקת ירושלים. האם לא תהיה בכך הוכחה שהליכוד צודק כשהוא מדבר על כך ששרון שואף לשלום?

בסך הכל מטרת הליכוד היא להגיע הביתה בשלום, בלי הרבה מהומות. הליכוד יכול רק להפסיד מהתעוררות הקמפיין. בינתיים הקו המתון מצליח.

וקמפיין ברק.

כדי להצליח לעשות משהו בבחירות האלה - חייב קמפיין ברק לעורר "מהומות" תקשורתיות. לתקוף, להיות בוטה. לקעקע את אופיו של שרון, כי בבחירות מצביעים במידה רבה על אופיו של המועמד.

אבל קמפיין ברק לא מתקיף את אופיו של שרון. ההתקפה היחידה הממשית היא על מלחמת לבנון. אני בדיעה שבשל העובדה שאהוד ברק פתר את בעיית לבנון - היא כבר איננה מהווה נושא במערכת הבחירות. מערכת בחירות לא נועדה להזכיר לאנשים את מה שהם שכחו, אלא לדבר איתם על הנושאים שמטרידים אותם עכשיו, ועכשיו האנשים מאוכזבים מהתנהלותו של ברק, וחוששים מפיגועים. לבנון כבר לא מדאיגה אף אחד.

יש נושא אחד שהוזכר בתשדירים, אם כי לא קיבל הבלטה מספקת: ש"ס. אם יש משהו שיכול להזיז אנשים חזרה לברק, זה חיבוק הדוב של ש"ס את שרון. שרון נפגש עם הרב עובדיה, שרון ייתן לש"ס לנהל את החינוך במדינה. זה יכול להיות אפקטיבי, ואת זה לא עשו בעבודה מספיק.

סיכום ביניים: רק ברק יכול להרוויח מהתשדירים. שרון יכול רק להפסיד. בינתיים, אמות הסיפין של המדינה לא הזדעזעו מהקמפיינים - עובדה שמשחקת לטובת קמפיין שרון, שיכול לפלוט אנחת רווחה: עוד יום עבר בשלום.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully