וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורג בסיור בחירות: אין שמעון, אין אריק רק ברק

17.1.2001 / 20:15

יממה עם יו"ר הכנסת שפועל ללא לאות לבחירת ברק; קצת עולים, תיכוניסטים ופעילים; ועם הסירוב לומר מילה על פרס: ברק הוא המועמד שלו והוא לא משקיע גרם של אנרגיה בשאלות מהעבר


מאת הלית לוי

אברום בורג לא מביע דעה על התשדירים של הליכוד, ושל המועמד אריאל שרון. אם להאמין לו, הם עד כדי כך לא מעניינים אותו עד שהוא פשוט לא ראה אותם. אפשר להאמין שלא ראה אותם ולו רק מהסיבה שבשבועות האחרונים חורש בורג את כבישי הארץ בחיפוש אחר עוד ועוד מצביעים פוטנציאלים לברק.

בתי ספר, כינוסי פעילים, עולים חדשים, וחוגי בית. מי ששומע אותו מדבר, מתקשה (ואלי בצדק) להאמין למילים המשובחות שהוא שופך על אהוד ברק. בהתחשב במשאלות ליבו של בורג אותם הוא גם לא טורח להסתיר, קשה עוד יותר להאמין למשמע אוזניים ובכל זאת. בורג מדרבן עד כלות בכל מי שהוא פוגש, להציב על ברק. בקסמו, אליו הוא מודע, בצחיחות לשונו, וברהיטות האופיינית לו הוא מפמפם מוטיבציה, עונה לשאלות ומתעמת כשצריך.

כך למשל הבוקר, במהלך ביקור בתיכון אוהל שם ברמת גן, כחלק ממשחק פוליטי שמנהל בית הספר, וכן, גם חלק מהמשחק הפוליטי של בורג. מאחר ובתלמידים עסקינן, בורג שוב מנצל את כישורי השפה שלו, מדבר איתם על אינטרנט, מדבר על מערכת בחירות בסימן 'דיכי', ועל מצב 'חבל על הזמן'. התלמידים כצפוי מוקסמים. רק מעטים מהם בכלל יגיעו לקלפי ב-6 לפברואר. "אסור לנו לשחק את הראש הקטן, זו אזרחות ממדרגה שניה", אומר בורג בנוגע לפתק הלבן. יחד עם זאת הוא אומר: "ב-7 לפברואר נצטרך לחיות ביחד". קבוצת תלמידי י"ב מקפידה לצעוק לעברו: 'ביבי', 'ביבי' ו'רק שרון' יכול. בורג מחייך כשצריך, נוזף כשזה לא עוזר ומתעלם כשהם ממשיכים. אחר כך, למרות כל התלמידים שניגשו ואמרו מילה טובה, הוא חושב על אותם תלמידי ליכוד, שלא הניחו לו. הוא לא מרוצה שלא הגיע איתם לידי עימות. "חוקי בית הספר, שכופים שאלות מראש של התלמידים" לא תמיד נוחות לי.

בחירות התאבדות


משם הוא ממשיך, לקסטל, לא בירושלים בנווה מונסון. בית משפחת קסטל, מרכז אליו כעשרה פעילים אזוריים, בעיקר נשים. בורג, נינוח, מרשה לעצמו אפילו לשתות תה. הוא לא שומע דברים נעימים.

מצד שני הוא מתעניין, מה אומרים, איך מגיבים. "ברק מיצה את עצמו, רק שרון יכול להצליח", אומרת אחת הפעילות שמעבירה לבורג את תוכן השיחות שלה עם פעילים אחרים. "רוב האנשים יושבים על הגדר, אנשים גם ככה לא ממהרים לפעול, ועכשיו עם החורף עוד יותר קשה להוציא אותם מהבתים", היא מבהירה. עוד שומע בורג מהפעילים, "יש אכזבה וכעס על ברק, מכנים את הבחירות האלו התאבדות". זו לא הפעם הראשונה ובוודאי לא האחרונה שבורג שומע את הדברים. שמו של פרס, שוב ושוב נאמר, "המתמודד הסמוי, זה שנושך בעורפו של המתמודד הראשי", אומרת פעילה, אחרת מעידה ,"אומרים לנו שאם זה היה שמעון הם היו מצביעים".

בורג כאמור שומע את הדברים ואומר לוואלה!חדשות: "אי אפשר להסתיר את העובדה שמדובר בבחירות באווירה קשה. אבל אני מזהה מה שלא זיהיתי במערכות בחירות קודמות שבתוך כל התסכולים יש גרעין ארגוני חזק מאד. יש לא מעט אנשים שאומרים שלמרות כל התסכולים והכעסים שמים את הדברים בצד ועובדים קשה מאד".

-אתה שומע הרבה את השם שמעון פרס?
בורג: "כל הזמן שומעים. שומעים את החשש משרון, שומעים את התסכול מהוויכוח על שני ראשים בתוך השמאל". הוא כצפוי מתחמק מתשובה לגבי אפשרות של החלפת ברק בפרס. על סקרי סוף השבוע, ששישמשו כנראה כמועד אחרון למהלך כזה אומר בורג: "לכל שבת יש מוצאי שבת", אבל ברצינות יותר, עמומה לא פחות, "אני לא מגיע לאזור השאלה, להחליף או לא להחליף, ברק הוא המועמד שלי ואני לא משקיע גרם של אנרגיה בשאלות מעבר לזה".


1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully