וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטה ההומו-לסבי של ברק מחפש איש ימין, מחוץ לארון ופנוי לקשר

17.1.2001 / 17:32

שתיקתו של מטה שרון הופכת לדממת אלחוט כשמדובר בעימות עם נציגי הקהילה ההומו לסבית, התומכים בברק; הניסיונות למצוא איש ימין מהקהילה שיתעמת עם חבריו בכלי התקשורת עולים בתוהו

מאת הלית לוי

המטה ההומו לסבי של אהוד ברק, שנחנך בגאווה גדולה לפני כשבוע, נאלץ בימים האחרונים להתמודד עם מכשול לא צפוי: מחסור כרוני בדוברים מטעם הקהילה ממחנהו של מועמד הימין, אריאל שרון.

תקופת הבחירות מחייבת את כלי התקשורת ביצירת ראיונות מאוזנים. כמעט בכל נושא שעולה לדיון, ולא נוגע לטענות הדדיות, נדרשים שני דוברים, אחד ממחנה השמאל אחד מימין. אולם בעוד שבמחנה ברק הכינו מראש מטה הומו לסבי - לראשונה במטה בחירות, במטה שרון לא רק שלא פונים ישירות לאותה קהילה, אלא מתקשים לספק דוברים שיעשו כן. המחסור בדוברים מהימין, מהווה בעיה קשה בקרב אנשי המטה, המעוניינים לעלות את הדיון לסדר היום הציבורי.

הטענה העיקרית לתמיכה בברק בקרב חברי הקהילה היא כי ממשלת ימין בראשות אריק שרון היא חזרה אחורה, וצפויה לגרור פגיעה גדולה בזכויותיהם. הסיסמה שנוסחה לצורך הבחירות ומבטאת היטב את החשש הזה היא: 'אסור לוותר על העתיד, אסור לחזור לימי הארון'.

אולם ניסיון של אנשי המטה לגרור את אנשי שרון לדיון בנושא, שלא לומר עימות, לא מצליחים. כך למשל נאלצה יו"ר המטה ויו"ר קל"ף מיכל עדן להתעמת בתוכנית דוקו מדיה, לא עם 'קולגה' או בעל תפקיד מתוך הקהילה שיגן על מועמדתו של שרון, אלא עם ליאור חורב, מנהל הקמפיין של שרון. חורב לא הגיע לתוכנית על תקן חבר בקהילה אותה מייצגת עדן, אלא בשל תפקידו במטה הליכוד - דובר אחר לא היה בנמצא.

דובר המטה ההומו לסבי, גיא טצה: "הבעיה היא לא למצוא הומואים או לסביות שיתמכו בשרון, כאלו יש. הבעיה היא להביא אותם לידי עימות. אלו, מתוך ידיעה שמסתירים אותם כדי שלא יפגעו בשרון בקרב ימנים דתיים, מוכנים להסתתר, וזה מה שהוא בלתי מובן מחד, ומקשה עלינו מאידך". לדברי טצה הוא פנה לאחרונה לתחנות רדיו והציע נושאים לדיון - אלו התקבלו, אולם לא טופלו, שוב בגלל אותו מכשול.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully