וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי אש כבדים בלבנון

6.2.2000 / 18:00

חיזבאללה: הקטיושות מוכנות

חילופי אש כבדים בדרום לבנון. אש מרגמות כבדה של החיזבאללה נורתה על מוצב כרכום הנמצא בגזרה המערבית בסמוך לגבול. מטוסי צה"ל הפגיזו בתגובה יעדים בדרום לבנון.
ארגון החיזבאללה מסר היום כי אחד מלוחמיו נהרג מאש צה"ל אתמול. עוד נמסר כי זהו ההרוג החמישי של הארגון מתחילת השנה.
החיזבאללה שב ואיים כי הוא שומר את האופציה לשגר קטיושות לעבר יישובי הצפון. מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, אמר כי ארגונו "שומר על הקטיושות מוכנות".
נסראללה הוסיף ואמר כי הגברת הפעילות של החיזבאללה בעת האחרונה באה בתגובה לדבריו של הרמטכ"ל שאול מופז. מופז אמר כי מספר האבידות ברצועת הביטחון ירד עקב שיפור ביכולת הלחימה של צה"ל בדרום לבנון. נסראללה אמר עוד כי ארגונו ממשיך לעקוב אחרי בכירי צד"ל.

ביילין: "ניסיון ההתנקשות - בוננזה"

שר המשפטים יוסי ביילין הגדיר היום את התקיפה בלבנון "בוננזה". לדבריו, ישראל יצאה נשכרת גם מעצם ההרתעה שבתקיפה, וגם מכך שהבכיר לא נהרג.
גורמים מדיניים בישראל טענו כי פעילות בנוסח ניסיון החיסול של יום שישי, פוגעת במאמצים להתקדם במשא ומתן עם סוריה.
איברהים עקיל, האחראי על גזרת הדרום בחיזבאללה, הוא הבכיר שנמלט מנסיון ההתנקשות בחייו.
בבוקר יום שישי הוזנקו שני מסוקי אפאצ'י לגזרת כפר בריש שבדרום לבנון, לאחר שעקיל זוהה בוודאות. אחד המסוקים שיגר לעבר הרכב טיל מסוג "הלפייר". הטיל פגע בחלקו האחורי של הרכב. כתוצאה מהפגיעה הועף עקיל אל מחוץ לרכב, ונימלט. טיל שני ששיגר המסוק הנוסף, השמיד את הרכב, אך איחר את המטרה בשניות ספורות.
עקיל הסתתר מאחורי מבנה מגורים. אחד המסוקים זיהה אותו, וירה טיל נוסף שפגע בקיר הבניין. כתוצאה מפגיעה זו נפגעו גם חמישה אזרחים, ובהם תינוקת בת שנה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully