וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן עמי נפגש הערב עם ערפאת

17.1.2001 / 18:35

נועד היום בקהיר עם הנשיא מובארק ושר החוץ מוסא; מקור ישראלי: אין כל פריצת דרך והפגישה התקיימה כי ערפאת אמור בכל מקרה להגיע למצרים

שר החוץ, שלמה בן עמי וסגן ראש השב"כ לשעבר, ישראל חסון, נפגשו הערב עם יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, עם נביל שעת' ומוחמד דחלאן. בן עמי נועד מוקדם יותר עם הנשיא חוסני מובארק ושר החוץ, עמרו מוסא.

"הפגישה לא תוכננה מראש והיא באה כתוצאה מפגישתם של בן עמי ומובארק", אמר מקור ישראלי לסוכנות הידיעות רויטרס. הוא הוסיף כי אין פריצת דרך בתהליך המדיני והשניים נועדו מכיוון שערפאת בכל מקרה היה אמור להגיע לקהיר.

גורמים מדיניים בכירים אומרים הערב כי הצדדים המשיכו לדון בדרכים להוריד את האלימות ובאפשרות לחידוש המשא ומתן המדיני. בירושלים נפגשו הערב גלעד שר ואבו עלא ודנו בהמשך הצעתו של הנשיא קלינטון. ההערכה הרווחת בשני הצדדים היא כי הסיכויים להגיע להסכם כלשהו עד לעזיבתו של קלינטון את הבית הלבן בסוף השבוע קלושים.

בעקבות פגישה בין בכירים במערכת הביטחון לבין מקביליהם הפלסטינים אמש, הוחלט על נקיטת מספר צעדים שנועדו לבסס מחדש את שיתוף הפעולה הביטחוני ואת האמון בין שני הצדדים, ביניהם: הסרת הכיתור מעל טולכרם, פתיחת מעבר הגבול הבינלאומי ברפיח, כביש חאן יונס-רפיח ופתיחת מעבר קרני למעבר סחורות. מחר ייפתחו שדה התעופה בינלאומי בדהניה, מעבר סופה ויותר מעבר פועלים לאזור התעשיה ארז.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully