וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בארה"ב: 40 אחוז מהציבור סבור שבוש לא נבחר באופן לגיטימי

17.1.2001 / 9:56

83 אחוז מן השחורים ו-46 אחוז מן הנשים הטילו ספק בהליך הבחירה; לעומת זאת מרבית הנשאלים מרוצים ממינוי הקבינט; 56 אחוז מתנגדים לקידוחי נפט שיפגעו בשמורות הטבע באלסקה

נשיא ארצות הברית הנבחר, ג'ורג' וו .בוש, זוכה לדעה חיובית בציבור בנוגע למהלכיו האחרונים בדרך לבית הלבן, אולם 40 אחוז מן הציבור האמריקאי סבורים כי הוא נבחר באופן לא לגיטימי, כך עולה מסקר שערכו חדשות אי.בי.סי והוושינגטון פוסט, ושפורסם אתמול.

הסקר מראה כי יותר משבעה מתוך כל עשרה בני אדם מרוצים מצעדיו של הנשיא החדש בדרך לבית הלבן, ושני שליש מן הנשאלים שבעי רצון ממינוי חברי הקבינט. רוב הנשאלים ראו בעין יפה את מינוי ג'ון אשקרופט, סנאטור מיזורי לשעבר, למישרת התובע הכללי, לאחר שנציגי המפלגה הדמוקרטי בסנאט בחנו את מינויו בקפידה.

בחלוקה למגזרים מגלה הסקר, שהקיף 1,513 מבוגרים, כי 46 אחוז מן הנשים, 73 אחוז מן הדמוקרטים, ו-83 אחוזים מן השחורים הביעו ספק בנוגע לבחירתו של בוש.

70 אחוז מהנשאלים סברו כי הכלכלה האמריקאית במצב טוב, אולם 55 אחוז מהם צפו מיתון קרוב במשק. לדעת עורכי הסקר, נתון כזה צריך להדאיג את בוש, שכן בעיות כלכליות מורידות את רמת שביעות הרצון בקרב הציבור. 56 אחוז מן הנשאלים הביעו התנגדות לתוכניתו של בוש לפתוח את שמורות הטבע באלסקה לקידוחי נפט וגז טבעי, ומספר זהה של משתתפים טענו כי שמירה על איכות הסביבה חשובה יותר מפיתוח כלכלי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully