וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבן שלום: "ניצחנו 10:0" ; דליה איציק: "שילוב מצויין של בטן ושכל"

17.1.2001 / 6:25

תשדירי התעמולה בטלוויזיה החלו אתמול; במרכז קמפיין העבודה: יציאת צה"ל מלבנון; בתשדירי הליכוד: שרון יביא שלום; הרייטינג היה נמוך: 23 אחוז בשני הערוצים

מאת הלית לוי ואסף לוי

תשדירי התעמולה הטלוויזיונים לקראת הבחירות לראשות הממשלה נפתחו אמש כשהקמפיין של ברק מתמקד בלבנון. ברק מציג את היציאה מלבנון כהישגו המרכזי ומאידך, הקמפיין הנגטבי מתמקד בחלקו של שרון בכניסה ללבנון, במסגרתו הוצג שרון כאומר "מלחמת לבנון היתה מהמוצדקות בתולדות ישראל" על רקע תמונות זוועה מהמלחמה.

ברק הרבה להשתמש במונח "בתי העלמין והחלקות הצבאיות".
התשדירים נפתחו ב"נאום כנה" של ברק לאומה בו הוא מודה שעשה טעויות, שלא הרבה לשתף מועמדים והצהיר כי אם ייבחר ישתף את שמעון פרס, יוסי שריד, שלמה בן עמי ויוסי ביילין בהתייעצויות.
פרס הופיע מול המצלמות וקרא להצביע לברק "למרות החיכוכים שהיו בינו לברק". שפת גופו של פרס, אמרו בליכוד, הסגירה את אי הנוחות שחש.

בתשדירי הליכוד הוצגו הישגיו של שרון לאורך שנותיו בצה"ל ובממשלות ישראל והוצג תשדיר ברוסית. ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, חזר לאותו מקום בו צולם עם ברק בקמפיין ב-99' בו הצהיר כי ברק לא יחלק את ירושלים. אולמרט אמר הפעם "ברק הוליך את העם שולל וחילק את ירושלים".

בליכוד ישתמשו בפרס נגד ברק

בליכוד משוכנעים כי השיגו ניצחון מוחץ בתשדירים: יו"ר מטה הבחירות, ח"כ סילבן שלום: "ניצחנו 10:0. במפלגת העבודה איבדו את העשתונות בנסיון נואש לסגור את הפער, אבל זה לא יעזור. המבט של פרס בתשדירים מבהיר את יחסו לברק".

ח"כ לימור לבנת אמרה כי התשדירים של העבודה הם "שטיפת מוח, ניצול ציני של השכול כאילו הוא שייך רק לצד אחד, בעוד שאנו רואים כל יום במהדורות החדשות את השכול כתוצאה ממדיניות ברק".

בליכוד מתכוונים להשתמש בדבריו של פרס ולהוסיף כיתוב: "אם פרס לא מאמין לברק, אתם יכולים?" וכן להשתמש בסיסמא של ברק: "אסור לוותר על העתיד - צריך לוותר על ברק".

גם במפלגת העבודה טענו לניצחון מוחץ: השרה דליה איציק אמרה "התשדירים שלנו הם שילוב מצויין של בטן ושכל". בעבודה מכינים תשדיר תגובה לעניין ירושלים וכן לזה של מאוכזבי ברק שהציג הליכוד. ממטה ההסברה של אהוד ברק נמסר כי, "בשירי אירוויזיון הסתירו בליכוד את משנתו של שרון".

הטבלה לא משקרת: הרייטינג נמוך

בעוד מטות ההסברה של שתי המפלגות מביעים שביעות רצון מערב התשדירים הראשון, מתברר כי הרייטינג שלהם היה נמוך למדי - 23 אחוז בחיבור של השידורים בשני הערוצים.

בערוץ השני שודרו התשדירים בין השעות 19:30 -20:00 וזכו לרייטינג ממוצע של 9.8 אחוזים. בערוץ 1 שודרו התשדירים בין השעות 21:30-22:00 וזכו לרייטינג מעט יותר גבוה - 13.1 אחוז.

בבדיקה של משקי הבית היהודיים בלבד, עולה שיעור הרייטינג של התשדירים: 14.4 בערוץ הראשון ו-11 בערוץ השני.

הרייטינג אתמול נמוך יותר מהרייטינג לו זכו התשדירים במערכת הבחירות בשנת 99'.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully