וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חיילים אמריקאים גנבו ממצבור מיליונים בעיראק

רויטרס

24.4.2003 / 18:24

הצבא האמריקאי חוקר היעלמות של סכום לא ידוע מתוך 650 מיליון דולר שנמצאו בבגדד; הכספים היו שייכים כנראה לבכירי הבעת'; בכליהם של עיתונאים וחיילים נמצאו אוצרות שנבזזו בעיראק

הצבא האמריקאי חוקר מספר חיילים בחשד שהיו מעורבים בגניבת כסף מתוך מצבור של מאות מיליוני דולרים שנמצאו בבגדד. דובר פיקוד המרכז בצבא האמריקאי סירב לפרט כמה חיילים נחקרים ובאיזה סכומי כסף מדובר. חיילי דיביזיית הרגלים השלישית מצאו ב-18 באפריל כ-650 מיליון דולר במבנה בבגדד.

הדובר הצבאי, סגן מארק קיטצ'ס, אמר כי "כרגע, אנחנו מאמינים כי אכן נעלמו כספים". הוא הדגיש כי "כל הכסף שנמצא הוא רכושו של העם העיראקי. אנחנו מתכוונים לוודא כי הם (האזרחים) ייקבלו אותו".

מצבור הכסף האדיר התגלה במבנה שחלונותיו כוסו בלבנים כדי להסתיר את תוכנו. בצבא האמריקאי העריכו כי מאות מיליוני הדולרים הוחבאו במקום על ידי בכירים במפלגת הבעת' ששלטה בעיראק. סגן קיטצ'ס אמר כי מפקדי הכוח גילו תוך כמה שעות כי חלק מהכסף נגנב. לדבריו, קציני חקירות הוזעקו למקום שפתחו מיד בבדיקת האירוע.

הפרשה החדשה מצטרפת לשורת מחדלים בהם נבזזו אוצרות מדינה בעיראק, מתחת לאפם של הכוחות האמריקאים. ביום רביעי דווח כי ארה"ב הגישה כתב אישום נגד עובד לשעבר ברשת "פוקס" ופתחה בחקירה נגד מספר עיתונאים שבכליהם נמצאו 15 ציורים יקרי ערך, אקדחים מצופים מזהב ופריטים נוספים שנבזזו בעיראק. אקדחים מזהב נמצאו כנראה גם בציודם של חיילים שנשלח חזרה לבסיסם בג'ורג'יה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully