וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון. זה טוב ליהדות

16.1.2001 / 17:47

יהדות התורה חושבת להמליץ לבוחריה להצביע "עבור מי שטוב ליהדות"; ואם למישהו יש ספקות, ח"כ גפני מסביר: זה לא יהיה ברק; בינתיים, הרחוב החרדי בעיקר אדיש

מאת לירון מרוז

הנה עוד דוגמא לתרדמת בה מצאת מערכת הבחירות: הרחוב החרדי, שבדרך כלל גועש ופעיל לקראת בחירות, שקט לחלוטין. ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אומר כי הפעילות היחידה שנעשתה היא שיבוץ נציגי המפלגה בוועדות הקלפי השונות: "אין כלום. אין החלטה מה עושים, אנחנו פשוט לא יודעים אם בכלל נצביע ולמי".

בישיבת שהתקיימה ביום חמישי שעבר הועלה הרעיון כי המפלגה לא תקרא לתמוך פומבית בברק או שרון, אלא במי שיפעל יותר לחיזוק היהדות. "אפשר לומר שמי שהולך נגד היהדות לא יהיה המועמד שלנו", אומר ח"כ אברהם רביץ. בתשובה לשאלה מדוע לא לנקוב בשם של אותו "תומך יהדות" אומר רביץ כי "כפי שידוע, הציבור שלנו חכם ולא צריך להאכיל אותו עם כפית. הוא יידע להבחין איפה תישמר יהדות עם ישראל". הוא ציין כי בשלב הזה עובר המסר הזה מפה לאוזן, אולם יתכן שבימים הקרובים לבחירות יופיעו גם מודעות בעיתון בסגנון "היהדות תנצח" או "הצביעו עבור המועמד שיחזק את היהדות".

רביץ הביע את שביעות רצונו מתשדירי הבחירות הראשונים ששודרו היום ברדיו ומכך שלא תקפו בהן את הדת. אפילו ברק, לדבריו, לא פעל עד כה במערכת הבחירות נגד החרדים והדתיים, אולם ספק אם ברק ואנשיו יכולים לשאוב מכך אופטימיות. "דבר אחד בטוח - אם המועמד יהיה ברק לא נצביע לו", אומר גפני.

לא מאמינים להבטחות המועמדים

אחת השאלות הגדולות היא האם בכלל יגיעו החרדים לקלפי, שכן הפעם לא מדובר בהצבעה לרשימה לכנסת, אלא לשני מועמדים חילונים, דבר שעשוי להיחשב כ"ביטול תורה". רביץ משוכנע כי בסופו של דבר החרדים ישתתפו בבחירות. "לא נשים פתק לבן. אני מניח שככל שיתקרב מועד הבחירות נהיה יותר אקטיבים ונגיד מה לעשות. הפסיביות שלנו מתחייבת מתקציב הבחירות הנמוך שלנו, שעומד על 1.6 מיליון שקלים בלבד".

רביץ מגלה כי שליחים מטעם שני המועמדים מחזרים אחרי יהדות התורה, אולם לדבריו זה פשוט מיותר. "החלטנו לא לעשות הסכמים כי אנחנו לא מאמינים שהם שווים משהו. אנחנו לא רוצים להביך את הצד השני ולהציג נייר שהם לא יוכלו לקבל. אחרי הבחירות, אם נהיה מחוזרים, אז יהיה הזמן להציג דרישות".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully