וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל טעות משפטית: אתי אלון תזוכה מהלבנת הון

24.4.2003 / 11:59

במערכת המשפטית לא הבחינו כי ניהול המשפט אינו תקין: הרשעה בעבירה שהעונש עליה מגיע ל-10 שנים דורשת 3 שופטים, ולא רק אחד; פרקליטי עופר מקסימוב דורשים לבטל משפטו - מאותה סיבה

בשל טעות משפטית תזוכה אתי אלון מהעבירה החמורה ביותר בה הואשמה - הלבנת הון. זאת, מכיוון שהרשעה בעבירה שהעונש עליה יכול להגיע לעשר שנות מאסר צריכה להתקבל בהרכב של שלושה שופטים. משפטה של אלון מתנהל, לעומת זאת, בידי שופטת אחת בלבד - ד"ר עדנה קפלן הגלר. גם אביה של אלון, אביגדור מקסימוב, יזוכה מאותה סיבה מהלבנת הון, מכיוון שהרשעת השניים בעבירה נפסלת כבלתי חוקית.

העונשים שניתן להטיל על השניים בגין יתר העבירות בהן הורשעו נעים בין שלוש לשבע שנות מאסר - לכל עבירה. משפטו של עופר מקסימוב, המתנהל בפני השופט שלי טימן, אינו תקין מאותה סיבה. סניגוריו דורשים כעת לבטל את המשפט.

"ידיעות אחרונות" מדווח כי הפרקליטות, הסנגוריה והשופטים לא הבחינו בטעות, שהתגלתה רק לאחרונה. הפרקליטות חשפה את השגיאה לאחר מתן הכרעת הדין במשפטה של אלון ואביה, ולפני פתיחת שלב הטיעונים לעונש. משפטו של מקסימוב נמצא כעת בשלב העדויות.

יומיים לפני החג השני של פסח הגישה הפרקליטות הודעה בעניין לבית המשפט המחוזי, וביקשה לזכות את אלון ואביה מאשמת הלבנת הון. למרבה המזל התגלתה השגיאה כעת, ולא לאחר מתן גזר הדין - אז היה צורך לבטל את המשפט כולו. במקרה כזה ספק האם ניתן היה להעמיד את אלון ואת אביה למשפט חוזר. במשפטו של עופר מקסימוב, תנסה הפרקליטות להגיש כתב אישום מתוקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully