וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידידה חדשה לישראל: רפובליקת קייפ-ורדה

24.4.2003 / 8:33

מדינת האיים באוקינוס האטלנטי מצטרפת למיקרונזיה, לאיי מרשל ולארה"ב; שגריר ישראל בסנגל ישמש גם שגריר הרפובליקה; יהודים פורטוגזים הגיעו לקייפ-ורדה כבר במאה ה-15

רפובליקת קייפ-ורדה, מדינת איים אקזוטית באוקינוס האטלנטי, המונה בסך הכל 400 אלף תושבים, היא ידידתה החדשה של ישראל. נשיא הרפובליקה, פדרו פירס, הנחה את משרד החוץ של ארצו לתמוך מעתה בישראל בכל ההצבעות באו"ם. בכך תצטרף קייפ-ורדה לידידותיה המסורתיות של ישראל באו"ם: מיקרונזיה, איי מרשל וארה"ב.

ההבטחה ניתנה לפני ימים אחדים לשגריר ישראל בסנגל, שלמה אביטל, אשר משמש גם כשגריר ישראל לרפובליקת קייפ-ורדה, מדינה שזכתה לעצמאות ב-1975. ב"ידיעות אחרונות" דווח כי אביטל הגיע לאי כדי להגיש את כתב אמנתו לנשיא קייפ-ורדה, פירס. בטקס החגיגי, שהתקיים בארמון הנשיאות בבירה פראיה, נכחו כל בכירי סגל הנשיאות ומשרד החוץ של המדינה.

הנשיא פירס ביקש מהשגריר שמדינת ישראל תעשה הכל כדי להביא לסיום הסכסוך במזרח התיכון, גם במחיר פשרות כואבות. "אין היום עוררין על זכותה של ישראל להתקיים בשלום ובביטחון. עיקרון זה הוא בבחינת עובדה מוגמרת", אמר הנשיא. הוא הדגיש כי הוא מדבר כנשיא של מדינה ידידותית לישראל, בין השאר גם בשל הקשר ההיסטורי של קייפ-ורדה לעם יהודי - יהודים פורטוגזים הגיעו לקייפ-ורדה כבר במאה ה-15, ותרמו תרומה משמעותית לכינונה של הרפובליקה ולציביונה הלאומי.

השגריר אביטל נתן לשגריר סקירה על המצב המדיני והביטחוני של ישראל ועל מאמציה להגיע לשלום. הוא הבטיח לנשיא כי ישראל תעניק לקייפ-ורדה סיוע בנושאים חקלאיים. בסיום המפגש זכה השגריר לליווי צמוד של היועץ המדיני של הנשיא, פדרו לימה, שגילה לשגריר הישראלי כי הוא נצר למשפחה יהודית בשם בן-אוליאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully