וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ המצרי ביקש מאיראן למתן מדיניותה ביחס לישראל

5.2.2000 / 19:38

דיבר עם עמיתו האיראני במהלך השיחות הרב צדדיות במוסקבה

שר החוץ המצרי, עמר מוסא, ביקש מאיראן למתן את מדיניותה ביחס לישראל ולתמיכה בארגוני הטרור.
מוסא אמר לעמיתו האיראני: "קיומה של ישראל באזור הוא מציאות מרה לכולנו, אך מאחר שלא הצלחנו להשיב את אדמותינו במלחמות, לא נותר לנו אלא ללכת בדרך של שלום".

דיפלומט איראני בכיר, המקורב לשר החוץ האיראני, כמאל ח'ראזי, חושף היום פרטים בלעדיים משיחה שהתקיימה בחשאיות רבה עם שר החוץ האיראני בשולי השיחות הרב צדדיות שנערכו השבוע במוסקבה:
להלן תוכן השיחה מפיו של הבכיר האיראני, שדיבר בעילום שם לסוכנות הידיעות של מדינות המפרץ: "שר חוץ של מדינה ערבית גדולה בעלת משקל אסטרטגי באזור ואחת השותפות של ארה"ב בתהליך השלום הערבי-ישראלי ביקש לקיים שיחה עם עמיתו האיראני, הרחק מעין המצלמה ולהעביר דרכו מספר מסרים להנהגה האיראנית". מקורות יודעי-דבר מעריכים כי מדובר בשר החוץ המצרי, עמר מוסא.

הדיפלומט האיראני מספר: "אותו שר חוץ ערבי דיבר בגילוי לב אל ח'ראזי וסביר לו על טעויות שעשתה איראן בתקופה האחרונה, לאחר שלא השכילה להפנים את השינויים המדיניים שהתחוללו באזור ולנצלם לטובתה ולטובת האומה הערבית. השר התייחס בעיקר לתהליך השלום עם ישראל ודיבר על ניסיונו האישי בהתמודדות עם ישראל: "ישראל היא מציאות מרה, אך לא נותרה לנו, הערבים, ברירה אלא להשלים עם קיומה. במקום שנספק לישראל תירוצים נוספים להגביר את נוכחותה והשפעתה באזור, עלינו להתאחד ולהשמיט מידיה את כל הקלפים שמאפשרים לה להמשיך ולהתפשט באזור ולגזול את זכויותינו. איננו אוהבים את אהוד ברק - המשיך אותו שר ערבי - כפי שקודמינו לא אהבו את גולדה מאיר. בכל המלחמות שניהלנו נגד ישראל, נחלנו תבוסות ולא הצלחנו לשחרר ולו שעל אחד מאדמת פלסטין. לעומת זאת, כשבחרנו בשלום, הבאנו לשחרור סיני ואדמות נוספות, ירדניות ופלסטיניות. בדרך זו גם הגולן ישוב לסוריה. ואילו איראן, בגלל שלא השכילה לנצל את היתרונות הללו ואת הישגי חיזבאללה בלבנון, ממשיכה להשמיע סיסמאות נבובות הקוראות להשמדת ישראל, לשחרור כל פלסטין ולפיגועים בישראל". השר ביקש להעביר דרך עמיתו האיראני את המסר הזה לשלטונות איראן "בתור עצה מידיד קרוב" כדי שאיראן תשנה את מדיניותה ותנקוט בגישה מעשית יותר בהתייחסותה לתהליך השלום וליהודים העצורים באיראן באשמת ריגול. השר גם פנה בבקשה לאיראן לשקול מחדש את היקף התמיכה והסיוע שהיא מעניקה לארגונים הפלסטיניים המתנגדים לתהליך השלום.




0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully