וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בחולון: במבה, והרבה פעילי ימין

16.1.2001 / 15:28

השר לפיתוח אזורי, שהגיע לביקור בחולון, נתקל באנשי ימין שהפריעו למהלך הסיור; מטה ברק: "לא ידענו שמדובר בסיור רחוב, היינו דואגים שנוער העבודה יגיע לשם"

מאת הלית לוי

סיור הבחירות הראשון של השר לפיתוח אזורי, שמעון פרס, שביקר היום בעיר חולון, לווה בחריקות ולא מעט מבוכה.

ההתחלה דווקא היתה בסדר: כנס של עולים במתנ"ס העירוני, ביקור במפעל המזון של חברת "אסם", כשפרס, לבוש בסרבל לבן, גילה התעניינות באריזות האדומות. כל הזמן הזה ליווה אותו התינוק המפורסם של "במבה", שאף זיכה אותו בלחיצת יד היסטורית.

לאחר מכן, המשיך פרס לתחנה הבאה, רחוב סוקולוב - רחובה הראשי של חולון. מוקף אנשי ביטחון, הוא לחץ ידיים, עצר, התעניין, חייך - סיור בחירות כבר אמרנו.

אולם מעבר לחיוכים וללחיצות הידיים, נשמעו בעיקר צעקותיהם של אנשי ימין, תומכי אריאל שרון. למען הדיוק יש לומר כי מדובר באנשים בודדים, אך אלו היו מגובים במצלמות התקשורת שגילו בהם עניין, ובשל ההעדרות הבולטת של אנשי העבודה נשמעו היטב.

צעיר ג'ינג'י נוטל יוזמה

צעיר ג'ינג'י, חמוש ב"חולצת ברק", החליט ליטול יוזמה ולהפגין גם נוכחות שמאלנית. אולם הוא נותר בבדידותו - חוץ ממנו לא נראו שלטים של העבודה, ברק או מרצ או של מישהו. פרס יש לציין, לא התרגש ולא נתן לאנשי הימין להפריע לו. "פתקים לא בודקים לפי הרעש, בודקים לפי המספרים", אמר בתגובה לציבור שמאחוריו.

ממטה ברק נמסר בתגובה, כי הסיור של פרס בחולון היה סיור השטח הראשון במסגרת קמפיין העבודה, ועל כן מדובר בחריקות של התחלה. במטה, מתברר, לא ממש הבינו שמדובר בסיור רחוב ועל כן לא נערכו בהתאם. "אם היינו יודעים, כמובן שהיינו פועלים בהתאם, והיינו דואגים שנוער עבודה היו מגיעים לשם ומתגברים את הסיור, כנהוג בכל סיור של חבר כנסת, בוודאי שר", אמרו. לטענתם, ככל הנראה היתה חוסר הבנה בין מטהו האישי של פרס, לבין מטה הארגון. ומה חדש...

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully