וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא אפקיר את המדינה לפשיטת רגל כמו שההסתדרות הביאה על עצמה"

סקירת עיתונים / ידיעות אחרונות

22.4.2003 / 11:10

שר האוצר: "כשההסתדרות נאלצה לאכול את הדייסה שבישלה, לא היססה לעשות בביתה קיצוצי שכר עמוקים ופיטורים אכזריים. באיזה זכות היא מטיפה לנו מוסר?"

"אין לי שאיפה ללכת לחקיקה בענינים של שכר, פיטורים ויחסי עבודה. אני מעדיף הסכמה. אבל אני לא אפקיר את המדינה לפשיטת רגל כלכלית, כמו שההסתדרות הביאה על עצמה. כשהיא נאלצה לאכול את הדייסה שבישלה, לא היססה ההסתדרות לעשות בביתה קיצוצי שכר עמוקים ופיטורים אכזריים. באיזה זכות היא מטיפה לנו מוסר?", כך אומר שר האוצר, בנימין נתניהו, בראיון לסבר פלוצקי ב"ידיעות אחרונות". לדבריו, הוא "לא פוסל עסקת חבילה עם ההסתדרות. על דבר אחד לא אוותר: על חיסכון של 2.5 מיליארד שקל בעלות השכר הכוללת של הסקטור הציבורי ב-2003".

כאשר נשאל נתניהו על ידי "ידיעות אחרונות" אם הוא מודע לכעס ברחוב, לזעם של שכבות נרחבות בציבור בגלל התוכנית, השיב: "על מה הזעם? הרי לא 'תוכנית נתניהו' חוללה את הגידול בעוני. העוני גדל בגלל התוכניות הכלכליות של קודמי בתפקיד. התוכניות הללו כיווצו את העוגה הלאומית, ומי הראשונים שסבלו מכך? העניים. העוני גדל מפני שבשנים קודמות הועברו תקציבי ענק מנזקקים ומקבלי הקצבאות למימון תוספות שכר שמנות במגזר הציבורי. הבכירים של חברת החשמל חגגו על חשבון העניים, ועכשיו הם שולחים את העניים להפגין למענם".

לגבי המגעים עם ההסתדרות למניעת השביתה, אומר שר האוצר כי "ההסתדרות גוררת רגליים בכוונה כדי להגיע לשביתה. עד כה התקדמנו במשא ומתן באחוז אחד מתוך 100. אם עמיר פרץ מוכן סוף סוף לפתוח בדו שיח אמיתי הוא צריך להזדרז...השווקים הפיננסיים קיבלו את התוכנית שלי בברכה, אבל זו ברכה על תנאי. אם התוכנית לא תעבור, המשק יקרוס. כמו שהדברים נראים כעת, ההסתברות לשביתה גבוהה מ-50%".

בעניין הצמיחה ב-2003, אומר נתניהו כי "יש סיכוי שהצמיחה השנה תהיה לפחות אחוז אחד, בתנאי שהמסגרת של תוכנית ההבראה הכלכלית תיושם במלואה. אם נגיע לצמיחה של 2% לא יהיה עוד צורך בקיצוצי תקציב בשנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully