וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חומרים ביולוגיים נמצאו בבגדד

22.4.2003 / 9:20

"אל ערבייה" שידרה צילומים של ראשי נפץ המכילים כנראה חומר לחימה ביולוגי; נמצאו בבניין מגורים בבירה; מדען עיראקי: נשק כימי הושמד לפני המלחמה; חבר פרלמנט בריטי קיבל כסף מסדאם

צבא ארה"ב אישר הלילה כי מדרום לבגדד נמצאו ציוד וחומרים שניתן לייצר מהם נשק כימי. בהודעה שפירסם הצבא נאמר, כי מדען עיראקי סייע לחשוף את הציוד והחומרים הטמונים בקרקע. המדען, שהציג לצבא מסמכים וחומרים שגנב והסתיר מבעוד מועד, אמר כי כמה ימים לפני שפרצה המלחמה השמידה עיראק נשק כימי ושרפה מחסן שנעשו בו מחקרים וניסויים בנשק ביולוגי. הממשל האמריקאי בוחן בזהירות רבה את המידע, והזהיר כי טרם אפשר לקבוע בוודאות את מהימנותו.

רשת הטלוויזיה אל ערבייה מדובאי הקרינה הבוקר מבגדד צילומים של ראשי נפץ המכילים כנראה חומר לחימה ביולוגי. על ראשי הנפץ כתוב "אסור לגעת", והם צבועים בלבן וחרטומם באדום. הרשת דיווחה כי ראשי הנפץ נמצאו בבניין מגורים בלב בגדד, באזור שבבעלות בכירים במשטר. בחדר סמוך נמצא מזל"ט. תושבי האזור
סיפרו כי את הפריטים הביאו לבניין חיילים מחיל ההנדסה העיראקי כמה ימים לפני תחילת המלחמה.

ראש צוות פקחי האו"ם, האנס בליקס, ימליץ היום למועצת הביטחון לחדש את עבודת הפקחים בעיראק. לדעתו, על הפקחים מוטלת המשימה לקבוע האם אמנם יש בעיראק נשק להשמדה המונית. ארה"ב אינה מעוניינת בחידוש עבודת הפקחים משום שאת החיפושים עושים כעת עשרות צוותים אמריקאים ובריטים. רוסיה, לעומתה, תומכת בחידוש עבודת הפקחים.

חבר פרלמנט בריטי שהתנגד נחרצות למלחמה בעיראק מואשם בקבלת מיליוני דולרים ממשטרו של סדאם חוסיין. לפי הדיווח בעיתון דיילי טלגרף, חבר מפלגת הלייבור, ג'ורג' גאלוויי, קיבל יותר מ-600 אלף דולר בשנה מהכנסות תכנית "נפט תמורת מזון" של האו"ם. הידיעה מבוססת על מסמכי מודיעין עיראקי, שנמצאו בבגדד. גאלוויי, שקרא לחיילים בריטים לסרב פקודה במהלך הלחימה בעיראק, טען הבוקר כי מסמכי המודיעין העיראקי מזויפים, וכי הטענות נגדו הן השמצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully