וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשדירי התעמולה מתחילים הערב: ברק יתחרט, שרון יהיה ממלכתי

16.1.2001 / 7:22

לכל מועמד מוקדשות 120 דקות; תשדירי העבודה תוקפים ישירות את שרון בנושא לבנון וגילו המבוגר; הליכוד ממשיך את הקו הממלכתי ומציג את שרון כאיכר שורשי

תשדירי הבחירות יחלו הערב בשני הערוצים. בערוץ 2 הם ישודרו בשעה 19:30, לפני מהדורת החדשות המרכזית, ואילו בערוץ 1 הם ישודרו לאחר מבט, בשעה 21:30. על פי ההגרלה שנעשתה בין המועמדים ברק יפתח את שידורי התעמולה, ושרון יסגור אותם. בכל פעם ישודרו 20 דקות של תעמולה.

יו"ר ועדת הבחירות, השופט מיכאל חשין, יצפה מדי ערב בשידור המוקדם של התשדירים מדי ערב. אתמול הוא הנחה את מטות המועמדים לגבי המותר ואסור: אסור להשתמש בשכול, אסור להשתמש בצה"ל בצורה שתיצור זיהוי פוליטי, וכן אסור להשתמש בילדים מתחת לגיל 15 בתעמולה. חשין יכול להשתמש בזכותו להאפיל או לטשטש את המסך אם יעברו המטות על החוקים.

העבודה: קמפיין אישי נגד שרון

ב-21 הימים הבאים צפויות לנו ארבע שעות של תעמולה צרופה, שעתים לכל מועמד. מה יהיה בהם? במטה ברק מבטיחים מהפכה: פחות סיסמאות, יותר הסברה. תשדירי העבודה יחלו היום בהודעה מדינית של ברק בנוגע לתוכניותיו המדיניות. פרט לכך ירבה ברק להכות על חטא ולהתחרט על טעויות שעשה במהלך הקדנציה הקצרה שלו: הזיגזג בנושא גיוס החרדים ההליכה עם ש"ס ועוד.

רון אסולין, במאי התשדירים של העבודה, אמר כי "מה שישודר בערב יהיה הפוך לחלוטין ממה שכולם מצפים לו. יש בהחלט תשדירים שימיסו את הלב. אני בטוח שמי שיצפה באחד הסרטים לעולם לא ישכח אותו".

במעריב נכתב הבוקר כי ייתכן ש"נשק יום הדין" של העבודה יהיה כתבת הטלוויזיה המקורית ממלחמת לבנון בה שרים החיילים: "רד אלינו אווירון, קח אותנו ללבנון, נילחם בשביל שרון ונחזור בתוך ארון". תשדיר נוסף וקשה עלול להיות "תשדיר הסניליות" של שרון: קליפ בו נראה שרון מגמגם ובוהה. בעבודה יהיו גם תשדירים חיובים: שמעון פרס מספר על אנטבה ועל עבודתו המשותפת עם ברק.

מהתשדיר של העבודה שהוצג אתמול נראה כי הם יתרכזו באזהרה מפני הקואליציה ששרון עשוי להקים עם הימין הקיצוני והחרדים. לעבודה לא יהיה ג'ינגל בחירות. הסיבה הרשמית – חיסכון בכסף.

הליכוד: יאפיות וממלכתיות

כתבנו אסף לוי מוסיף: במסיבת עיתונאים של מטה ההסברה בליכוד הוצג אתמול תשדיר הבחירות החדש שיוקרן מדי יום בטלוויזיה. התשדיר, כפי הנראה, מנסה לבנות תדמית חדשה לליכוד: בשונה מתשדירים קודמים בהם ניתן דגש למה שמכונה "עממיות" או "אותנטיות" וצולמו בעיקר במעוזי הימין המובהקים – שוק התקווה ושוק מחנה יהודה, מופיעים בתשדירי 2001 של הליכוד דמויות שבקלות היו עוברות מבחן מסך לתשדירים של מרצ.

אריאל שרון, אותו הקפידו לצלם מהצוואר ומעלה בעיקר, נראה מוקף בלשכתו בח"כים נאמנים בפוזה של התייעצות, כשהוא נכנס לדמות האדם הממלכתי שמקשיב לאחרים, אך מקבל החלטות בעצמו.

מלחמת לבנון תוצג בתשדירי הליכוד באופן יבש ודוקומנטרי. הצילום המפורסם של שרון, תחבושת לראשו, ממלחמת יום כיפור, יהיה כנראה תשובת הליכוד לצילום של ברק על כנף הסבנה מהבחירות הקודמות. תשדיר זה מיועד במיוחד לעולים, שאינם מכירים את הרקע של שרון.

ליאור חורב, מנהל מטה ההסברה של הליכוד, אמר כי הקליפ של הליכוד נועד להעביר מסר של אחדות. "בניגוד למגמה של העבודה, לפזר שנאה והכפשות, לא נעסוק בכך".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully