וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

600 הרוגים ו-4000 נעדרים ברעידת האדמה באל סלבדור

16.1.2001 / 9:00

עשרות אלפים נותרו מחוסרי בית, ללא אספקת מזון ומי שתייה; חשש ממפולות אדמה נוספות בעקבות מאות רעשי לוואי; עשרה קצינים ישראלים יצאו אמש לסייע בחילוץ

שלושה ימים לאחר רעידת האדמה שפקדה את מרכז אמריקה, עלה מניין קורבנות האסון ליותר מ-600 בני אדם, ומניין הפצועים עומד על כ-800. על פי הערכות צוותי החילוץ, כ-4000 בני אדם עדיין נעדרים. בנוסף, דווח על שמונה קורבנות נוספים בגואטמלה השכנה.

כוחות החילוץ עושים מאמצים למציאת ניצולים הלכודים מתחת להריסות, אולם הסיכויים לכך קלושים. עשרה קצינים ישראלים מיחידת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף יצאו אמש לאל סלבדור לסייע בחילוץ, בהדרכה ובייעוץ. הצוות הרפואי מישראל המונה חמישה רופאים נחת כבר הלילה במקום והוא יסייע בטיפול בנפגעי הרעש. סיוע נשלח גם מצרפת, ספרד טורקיה ושכנותיה של אל סלבדור. מדינות אחרות הבטיחו סיוע כספי.

מאמצי החילוץ מתרכזים גם בסיוע לעשרות אלפי האנשים שנותרו מחוסרי בית בעקבות האסון. רבים מהניצולים נותרו ללא אספקת מזון או מי שתייה. בתוך כך חוששים התושבים ממפולות קרקע נוספות, לאחר שיותר מ-500 רעידות נילוות ("אפטר שוקס") המשיכו לפקוד את האזור.

תושבים מיואשים החלו במשך היום לחפור בידיהם באזור המפולות, בתקווה למצוא את יקיריהם הנעדרים. צעיר בן 22 חולץ אמש לאחר שאותת למחלצים כשהקיש במשך שעות על חורבות בטון שקברו אותו. אדם נוסף ניצל ממוות בזכות טלפון סלולרי שהיה ברשותו, ושאיפשר לו להודיע למחלצים על מיקומו.

מרכז רעידת האדמה היה בחופה של אל-סלבדור והיא הורגשה בעיקר בבירה, סן סלבדור. גם בהונדורס, בגוואטמלה ובמקסיקו חשו היטב ברעידה, שעוצמתה נמדדה ב -7.6 בסולם ריכטר. נשיא אל סלבדור, פרנסיסקו פלורס אמר במסיבת עיתונאים כי מחיר הדמים עשוי לעלות והנזק החומרי עדיין לא ניתן לשיעור. "ביקשנו מהממשל בקולומביה 3,000 ארונות קבורה. ההערכות של נזקים ובניה מחדש עדיין מוקדמות". פלורס הכריז אתמול על מצב חירום וקרא לתושבים להישאר רגועים לנוכח הרעידות הנלוות. בעיר סנטה טלסה נמצאו רוב המתים לאחר ש-500 בתים קרסו מהרעידה. "הכל נהרס וכל המשפחה שלי נהרגה", סיפר תושב המקום.

אירגון "לתת" הישראלי ממשיך במבצע איסוף ציוד לסיוע לנפגעי רעידת האדמה באל סלבדור. באירגון מבקשים מהציבור לתרום שמיכות, בגדים, מזון ומכשירים לטיהור מים שישוגרו בימים הקרובים למדינה.

האירגון פירסם מספר טלפון לתרומות: 6869649-03 או באמצעות בנק הפועלים סניף 502 למספר חשבון 249595.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully