וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרצ ממשיכים להריץ את פרס

15.1.2001 / 21:51

שני חברי מועצת המפלגה החתימו מעל ל-180 חברים על עצומה הקוראת לפתוח את נושא התמיכה במועמדותו של פרס לדיון מחודש; על פי תקנון המפלגה דיון מיוחד אמור להתכנס תוך יומיים

מאת גלי סימן-טוב

מאז שהחליטה הנהלת מרצ לתמוך במועמדותו של אהוד ברק לראשות הממשלה ולא בשמעון פרס, ממשיכה השאלה הקשה שאיימה לחצות את המפלגה להטריד את חברי המפלגה. על רקע התגברות הקולות הקוראים לברק לפנות את מקומו לפרס החליטו שניים מחברי מועצת מרצ להצטרף אל הקוראים. השניים השיגו יותר מ-180 החתימות הדרושות לדיון מיוחד שייערך תוך יומיים בשאלת מועמדותו של פרס.

השניים, שבי גטניו וליאור קיי, חברי הקהילה ההומו-לסבית טוענים כי ברק אינו ראוי, ואינו יכול להתמודד על תפקיד ראש הממשלה וכי רק שמעון פרס יכול להוביל את מחנה השמאל לניצחון. למרות שרק ברק יכול להיות זה שיחליט על החילופים, מקווים השניים כי קריאתם תשפיע על החלטתו של ברק במידה ומועצת מרצ תתמוך במועמדות פרס. "אנחנו יודעים כי בסופו של דבר ההחלטה שייכת לברק, אבל נדמה לי כי אם מפלגה התומכת בו תבקש ממנו להסיר את מועמדותו זה יהיה כדור השלג שיוביל לפינוי".אומר גיטניו.

למרות שאספו את מספר החתימות הנדרשות, החליטו השניים שלא להגיש בינתיים את הבקשה לדיון בפני נשיאות המפלגה. "אנחנו לא מבטיחים שיש רוב אבל אנחנו גם לא מוכנים לכך שיוסי שריד יטיל את מלוא כובד משקלו ויחליט שהוא מתפטר אם ההחלטה עוברת, כמו שנעשה בישיבת ההנהלה" אומר גיטניו. "אנחנו רוצים להיות הוגנים ולתת לברק הזדמנות להוכיח את כוחו. אם עד יום שישי הקרוב כשיתפרסמו הסקרים נראה כי הוא אינו מצליח לסגור את הפער לאחוזים בודדים, נעלה את הבקשה בפני הנשיאות ונדאג שלא יצליחו לטרפד את כינוסה של המועצה" הוסיף.

יו"ר המפלגה, יוסי שריד אמר בתגובה כי ברגע שיוגשו הטפסים הוא ינהג על-פי חוקת המפלגה, שכאמור אמורה להתכנס תוך יומיים מרגע הגשת הבקשה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully