וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 מבוקשים עיראקים בכירים נעצרו

רויטרס

21.4.2003 / 0:03

ארגון אופוזיציה עיראקי: חתנו של סדאם, ג'מאל מוסטפה סולטן, הסגיר עצמו ויועבר לידי ארה"ב; הצבא האמריקאי: עצרנו את שר המדע; האופוזיציה בבגדד: התחלנו בהכנות להקמת ממשלה אזרחית

חתנו של נשיא עיראק המודח, סדאם חוסיין, הסגיר את עצמו אמש לידי ארגון האופוזיציה העיראקי. גורמים בארגון, הקונגרס הלאומי העיראקי, מסרו כי החתן, ג'מאל מוסטפה סולטן אל תיכריתי, יועבר לידי ארה"ב בתוך שעות. בארגון טוענים כי סולטן ברח לסוריה אך הם שיכנעו אותו לחזור לעיראק ולהסגיר עצמו לידיהם. לדבריהם, הוא בן המשפחה הקרוב ביותר לסדאם שנעצר עד כה. אל תיכריתי זכה בקלף 9 תלתן ברשימת המבוקשים שהפיצה ארה"ב.

מאוחר יותר דיווח צבא ארה"ב על מעצרו של שר ההשכלה הגבוהה והמדע העיראקי. באתר פיקוד הצבא האמריקאי במפרץ נכתב כי העצור, עבד אל חאליק עבד אל ג'אפר, נעצר שלשום. עבד אל ג'אפר ממוקם במקום ה-43 ברשימת המבוקשים האמריקאית.

מלבד סולטן ואל ג'אפר, נעצרו עד כה חמישה מ-55 המבוקשים העיראקים: שני אחיו למחצה של סדאם, ברזאן איברהים חסן אל-תכריתי ווטבאן איברהים חסן אל-תכריתי, יועצו המדעי הבכיר של סדאם, עמר חמודי אל-סעדי, שר הכלכלה, חיכמאת אל עזאווי ובכיר במפלגת הבעת'.

כתב "הארץ", דניאל סובלמן וסוכנויות הידיעות, מוסיפים:

מוחמד מוחסן א-זוביידי, איש האופוזיציה העיראקית שהכריז על עצמו לפני ימים אחדים כמושל האזרחי של בגדד, אמר אתמול כי החלו ההכנות לכינון ממשלה אזרחית בבירה. במסיבת עיתונאים במלון "פלסטין" מסר א-זוביידי על הקמת 22 ועדות שיהיו אמונות על השבת החיים האזרחיים למסלולם. לדבריו, הוועדות יפעלו בתיאום עם הכוחות האמריקאיים והבריטים בעיראק. היום אמור להגיע לבגדד הגנרל האמריקאי בדימוס ג'יי גרנר, שמונה לנהל את ענייני עיראק עד לכינון המשטר החדש.

אתמול חודשה הפעילות בקו הרכבת בין אום קסר לבצרה שבדרום עיראק. היום צפויים להתחדש שידורי הטלוויזיה העיראקית, שהופסקו ב-9 באפריל, יום כניסת הכוחות האמריקאים לבירה, וכן שידורי סוכנות הידיעות העיראקית. בתוך שבוע יחודשו שירותי הטלפוניה ברוב אזורי הבירה. נמשכת גם הפעילות לקראת חידוש עבודת בתי המשפט האזרחיים. לדברי א-זוביידי, החוקה העיראקית החדשה תתבסס גם על חוקי האיסלאם.

משלחת הסיוע הראשונה - בבגדד

אתמול הגיעה לבגדד משלחת המזון הראשונה של האו"ם, לאחר מסע של ארבעה ימים דרך ירדן. 1,400 טונות של קמח הועמסו על 50 משאיות, ונפרקו במחסן השמור בידי חיילי ארה"ב בבגדד. גורם רשמי בתוכנית המזון העולמית (WFP) אמר, כי הקמח יחולק רק בתחילת החודש הבא, אז צפוי המלאי הקודם של הקמח להיגמר.

בכירים בממשל אמרו לעיתון "ניו יורק טיימס" כי ארה"ב מבקשת להעניק למשרד ההגנה גישה לארבעה בסיסי צבא בעיראק, גם לאחר כינון הממשלה החדשה.

בהתבטאות נוספת של בכירי הממשל לעיתון נאמר כי ארה"ב חזרה בה מכוונתה להגיש למועצת הביטחון הצעת החלטה אחת להסרת הסנקציות, לנוכח התנגדותן של צרפת, רוסיה חברות אחרות במועצה. לפי התוכנית העכשווית, בידי האו"ם יישארו הפיקוח על מכירת הנפט העיראקי, בעוד חלקים אחרים של הכלכלה העיראקית יועברו בחודשים הקרובים לאחריות ממשלת המעבר החדשה. טקטיקה זו של צעד-אחר-צעד תוארה בעיתון כצעד שאמור להקדים ולסכל את ההתנגדות הצפוייה במועצה להסרה גורפת של הסנקציות, לפני שהוגדר תפקידו של האו"ם בשיקום עיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully