וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוצר מאיימים: התכנית הכלכלית תועבר בחקיקה

21.4.2003 / 0:01

זאת אם עד מוצאי החג לא תהיה התקדמות במו"מ עם ההסתדרות; פגישת שטרית-פרץ הסתיימה ללא תוצאות; יו"ר ההסתדרות: האוצר הבהיר שאין בכוונתו לאשר בחקיקה נושאים הקשורים ליחסי עבודה

משרד האוצר הודיע אתמול כי אם עד מוצאי החג לא תהיה התקדמות במו"מ עם ההסתדרות, הממשלה תהיה חייבת להעביר את התכנית הכלכלית, גם אם הדבר כרוך בחקיקה שתפגע בזכויות העובדים. בגלי צה"ל דווח כי בצהריים הסתיימה ללא תוצאות פגישתם של השר ללא תיק במשרד האוצר מאיר שטרית ויו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ. באוצר האשימו את ההסתדרות ב"סחבת מכוונת".

כתבי "הארץ" חיים ביאור ומוטי בסוק מוסיפים:

שטרית ופרץ דנו אתמול במחלוקת בין האוצר להסתדרות על התכנית הכלכלית ובניסיון למנוע את מימוש האיום של ההסתדרות להשבית את המגזר הציבורי וחלק מהמגזר הפרטי-עסקי החל מהשבוע הבא. בתום הפגישה אמר פרץ, בניגוד להצהרת האוצר, כי שטרית חזר והבהיר שאין בכוונת האוצר לאשר בחקיקה נושאים הקשורים ליחסי עבודה במשק.

בפגישה עלתה דרישת האוצר, שההסתדרות תסכים לקיצוץ בשיעור של 9% בממוצע בשכר העובדים במגזר הציבורי. אולם בכירים בהסתדרות אמרו, כי "אין סיבה לכך שנסכים לדרישה זו, כאשר האוצר מעניק הטבה לעשירונים הגבוהים". זאת, לדבריהם, באמצעות החזרת התקרה לתשלומים לביטוח הלאומי, שמשמעה ש-35 אלף משפחות שהכנסתן החודשית 200 אלף שקל, יזכו כל אחת בתוספת של 14 אלף שקל לנטו שלהן.

באוצר טוענים כי ההסתדרות אינה מעוניינת להגיע להסכמות, וכל מטרתה למשוך זמן, במטרה להשבית את המשק אחרי הפסח. לדברי בכירים בהסתדרות, "בניגוד לטענות לפיהן ההסתדרות נחושה לפתוח בשביתה לאחר פגרת הפסח, אנו פועלים, באמצעות מו"מ המתקיים מדי יום, להגיע להסכמות עם האוצר, גם אם נזדקק לזמן נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully