וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 הרוגים ונעדר בהתנגשות סירות בנמל חיפה

20.4.2003 / 7:10

סירת נתבים התנגשה הבוקר בספינת דייג; 2 דייגים טבעו ו-1 נעדר; אחר הצהריים נפתח הנמל לאחר שנסגר לצורך חיפושים; התאונה אירעה בשטח אסור לדייג; 3 ועדות חקירה בודקות את המקרה

2 בני אדם נהרגו הבוקר בתאונת שייט קשה בנמל חיפה. אדם נוסף נפצע, ואחר הוגדר כנעדר. מנהל הנמל, מנדי זלצמן, הקים ועדת חקירה פנימית לבדיקת נסיבות התאונה.

בגלי צה"ל דווח, כי סמוך לשעה 05:00 בבוקר היתה אמורה אוניית מכולות "צים פנמה" להיכנס לרציף המכולות בנמל חיפה. נתב של הנמל יצא עם ספינת נתבים כדי להכניס את האונייה לתוך הנמל, ועלה על האונייה של צים.

ספינת הנתבים החלה את דרכה בחזרה לכיוון הרציף, והתנגשה בספינת דייג, מסיבה שעדיין לא ברורה. ככל הידוע, היו על ספינת הדייג שלושה דייגים. אחד מהם נהרג במקום, גופתו של השני נמשתה מהמים שעתיים אחרי והשלישי, יצחק שרביט בן 47 מחיפה, עדיין נעדר והחיפושים אחריו נמשכים. אחד מאנשי ספינת הנתבים קפץ למים על מנת לסייע לדייגים ונפצע קל. בשעות אחר הצהריים נפתח הנמל לתנועה סדירה של אניות. מיד לאחר התאונה נסגר הנמל לצורך החיפושים אחר הדייג הנעדר.

עוד דווח כי שלוש ועדות בדיקה נפרדות חוקרות את התאונה, האחת של משטרת ישראל, השניה של מנהל הספנות והשלישית של רשות הנמלים והרכבות.

רב סמל בכיר במשמר החופים של חיפה, יוסי כהן, מסר כי התאונה אירעה בנתיב ימי שנחסם בעבר על ידי דייגים. לדבריו, משמר החופים התריע בעבר מפני אסונות מסוג זה. מקורות בנמל מסרו לקול ישראל, כי מזה זמן רב מתנהל עימות בין אנשי הנמל לדייגים, שממשיכים לדוג בשטח אסור לדייג בנמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully