וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלורידה: בניין האנתרקס נמכר ב-40 אלף דולר בלבד

19.4.2003 / 20:54

בבניין היוקרתי בו שכנו מערכות צהובונים, מת אחד העובדים מהחיידק; הערכה: לפני מעטפת האנתרקס היה שוויו בין 12 ל-15 מיליון דולר; הבניין יטוהר וייפתח לעסקים תוך 9 חודשים

בניין מערכות הצהובונים בפלורידה, בו התגלה לראשונה נגיף האנתרקס, נמכר ב-40 אלף דולר בלבד. על פי הערכות שוויו של הבניין המעוצב, לפני שהתגלה בו חיידק האנתרקס היה בין 12 ל-15 מיליון דולר. כזכור, מיד לאחר התקפות הטרור על ארה"ב ב-11 בספטמבר, החלה בהלת האנתרקס ברחבי המדינה לאחר שרוברט סטיבנס, עורך תמונות העובד באחד הצהובונים מת מהחיידק.

הבניין היוקרתי, הנקרא בניין איי.אם.איי (AMI), ממוקם בעיר בוקה ראטון בפלורידה, ושוכנים בו מערכות "הנשיונל אינקווירר", "הסאן" וצהובונים אחרים. הבניין נסגר לאחר התקפת האנתרקס והוחזק בבידוד לאחר שזוהם ופונה מיושביו באוקטובר 2001, חודש לאחר מתקפת הטרור על ארה"ב. במקביל נשלחו למשרדי ממשלה ומערכות עיתונים בארה"ב מעטפות מזוהמות בחיידק האנתרקס. הפרשה זעזעה את האמריקאים שעדיין לא התאוששו ממתקפת הטרור של ארגון אל קעדה על ניו יורק וושינגטון ופנסילבניה.

"המבנה יטוהר על ידי חברת ניקיון מיוחדת וייפתח שוב לעסקים תוך חצי שנה עד תשעה חודשים", כך אמר אחד השותפים בקניית הבניין, דייוויד ראסטין, קבלן ידוע בבוקה ראטון. "הבניין הוא יפהפה מבפנים ומבחוץ, וממוקם באזור מעולה. לא הייתי יכול לבנות בניין יפה מזה", אמר. ברשת איי.בי.סי דווח כי החברה שנשכרה לטיהור הבניין היא, Marcor Remediation Inc, שהיתה שותפה בניקוי בניין הסנאט. ראסטין הוסיף כי הקבוצה אותה הוא מייצג תוציא ככל שיידרש כדי לטהר את המקום.

עד היום לא נעצר אף אדם בחשד להפצת מעטפות האנתרקס. בתחילה סברו החוקרים כי מדובר במתקפת טרור ביולוגית על ארה"ב שמקורה מחוץ למדינה, אולם כעבור זמן קצר התמקדה החקירה בגורמים השוכנים בתוכה ועלולים היו לבצע את המעשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully