וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מטיילת ישראלית נדבקה ב-SARS

19.4.2003 / 16:40

סבלה מחום במהלך טיסה מהונג קונג לארץ; הועברה לבידוד בבית חולים; אינה סובלת מעוד תסמינים של המחלה; הונג קונג עורכת מבצע ניקיון מיוחד לבלימת ה-SARS; היום מתו באי 12 בני אדם


חשד נוסף להידבקות של ישראלית בדלקת הריאות האסייתית (SARS). צעירה ישראלית ששבה היום לישראל מהמזרח הרחוק אושפזה בבידוד לאחר שסבלה במהלך הטיסה מחום. הצעירה טיילה בניו זילנד ובדרכה לישראל עברה בהונג קונג, בתאילנד ובירדן. מיד עם הנחיתה בישראל היא הועברה לבידוד ולבדיקות בבית החולים "אסף הרופא".

בקול ישראל דווח כי מחוץ לחום לא סובלת הצעירה מתסמינים נוספים של המחלה. הנוסעים בטיסה נדרשו לדווח ללשכת הבריאות במקום מגוריהם על כל שינוי במצב בריאותם ופרטיהם נרשמו.

דייל מחברת התעופה "קתאי פסיפיק אירליינס" נדבק בדלקת הריאות האסייתית בטיסה מסינגפור להונג קונג ב-15 באפריל. זהו המקרה הראשון של איש צוות אוויר שנדבק במחלה. משרד הבריאות בהונג קונג מסר כי הוא מנסה לאתר נוסעים ואנשי צוות שהיו בטיסה.

כתב "הארץ", חיים שדמי מוסיף:

מאות אלפים מתושבי הונג קונג פתחו הבוקר במבצע לניקיון רחובות העיר, בניסיון לעצור את התפשטות נגיף דלקת הריאות האסייתית (SARS). המבצע יימשך יומיים ויכלול חיטוי וניקוי של כל רחובות העיר, הגנים הציבוריים וכל האתרים הציבוריים, בהם המסעדות והחנויות. הממשלה קראה לכל אחד משבעה מיליון האזרחים להשתתף בניקיון.

מספר המתים מהמחלה במדינה הוא הגבוה בעולם 81 בני אדם, לאחר שהיום מתו 12 חולים. מדובר במספר המתים הגבוה ביותר ביום אחד מהנגיף. באחרונה העלו מדענים מהונג קונג השערה לפיה המחלה מתפשטת באמצעות תיקנים דרך מערכת הביוב של העיר.

בסינגפור עלה מספר המתים מן המחלה ל-14. קנדה הודיעה היום כי התפשטות המחלה בתחומה נבלמה. בקנדה מתו 13 בני אדם מדלקת הריאות, רובם במחוז אונטריו.

בשבוע שעבר הודיע ארגון הבריאות העולמי, כי זוהה הגורם לדלקת, הפוקדת מאז נובמבר את העולם ושמקורה באסיה. מדובר בנגיף ממשפחת "קורונה" - משפחת נגיפים הגורמת לרוב להצטננויות קלות - שלא היה מוכר עד עתה בבני אדם. משמעות הגילוי היא, כי כעת יוכלו מדענים בעולם להתרכז בהיבטים אחרים הנוגעים ל-SARS, כמו איסוף מידע גנטי על הנגיף ופיתוח כלים לאבחון מהיר של המחלה, שלדברי היימן, יאפשרו להשתלט בהצלחה על התפרצות המגיפה בעולם.

לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, לפחות 3,300 בני אדם חלו במחלה ולמעלה מ-160 מתו ממנה ב-26 מדינות ברחבי העולם. מחצית מהחולים בעולם כבר החלימו מהמחלה ושוחררו לבתיהם. בחודש יוני יערוך ארגון הבריאות העולמי כינוס בינלאומי מיוחד בנושא SARS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully