וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלם פלסטיני נהרג מאש צה"ל בשכם

19.4.2003 / 10:22

כוח צה"ל פשט על הקסבה ונתקל בצעירים שיידו עליו אבנים ופתחו לעברו באש; צה"ל: הצלם נכנס למוקד לחימה וסיכן את עצמו ביודעין; מנכ"ל רשות שדות התעופה: להאריך סגירת מסוף בקרני

צה"ל הרג הבוקר בקסבה של שכם צלם פלסטיני ופצע 17 פלסטינים אחרים. הצלם הוא נאזי דרוואזה, בן 45 ואב לארבעה. דרוואזה עבד בשירות הטלוויזיה הפלסטינית וסוכנויות ידיעות זרות.

כוח צה"ל פשט הבוקר על העיר העתיקה של שכם, ונתקל בעשרות צעירים פלסטינים שיידו עליו אבנים ופתחו באש. קבוצת עיתונאים פלסטיניים ניסו לצלם את התקרית ולדבריהם החיילים פתחו עליהם באש. צלם טלוויזיה פלסטיני נהרג מהירי. לדברי עדי ראייה לבש הצלם ג'קט ועליו המילה "עיתונות". מבתי החולים בעיר נמסר כי לפחות 17 פצועים פלסטינים הגיעו לקבל טיפול.

בצה"ל הסבירו כי התקרית היתה במהלך פינוי של כוח טנקים. אחד הטנקים נתקע, נפתחה לעברו אש והושלכו בקבוקי תבערה. החיילים השיבו אש, וככל הנראה הצלם נפגע במהלך חילופי האש האלה. בקול ישראל דווח כי לדברי הגורמים הצבאיים, הצלם נכנס למוקד לחימה וסיכן את עצמו ביודעין.

יגובשו נוהלי בדיקה ופיקוח חדשים במסוף

כתבי "הארץ", זוהר בלומנקרנץ, צחר רותם וארנון רגולר, מוסיפים:
מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, המליץ אתמול לשר התחבורה, אביגדור ליברמן, להאריך את סגירת מסוף המטענים בקרני, עד לסיכום עם הרשות הפלסטינית בדבר הידוק הפיקוח על המעבר מהשטח שבשליטת הרשות הפלסטינית לצד הישראלי במסוף. רשות שדות התעופה אחראית על הפעלת המסוף ועל אבטחתו, הנעשית בהתאם הנחיות השב"כ.

על סגירת המעבר החליט ליברמן ביום שלישי, לאחר שפעיל חמאס חמוש ברובה וברימונים הצליח להסתנן דרך אמצעי האבטחה במסוף, הרג שני אזרחים ישראלים ופצע שלושה. במסוף עוברות יותר מ-500 משאיות ביום, כ-60% מהן מעבירות סחורות מטען לרצועה והיתר בכיוון ההפוך. היקף הסחורות המועברות במסוף נאמד במיליארד וחצי שקל בשנה, מרבית הסחר עם הרצועה, והוא נחשב "עורק החיים של הרצועה".

תחילה הוחלט לסגור את המסוף עד יום ראשון הקרוב. ואולם אופיר מבקש להמתין לסיכום שיבטיח שליטה פלסטינית מלאה בצד הפלסטיני במסוף. ביום ראשון ייפגשו נציגי מינהלת המעברים היבשתיים ברשות שדות התעופה עם עמיתיהם הפלסטיניים כדי לגבש נוהלי בדיקה ופיקוח חדשים.

מתחקיר הפיגוע עולה, כי חדירת המחבל לצד הישראלי התאפשרה עקב העדר פיקוח של הפלסטינים בנקודת המעבר שבין שני חלקי המסוף. פריקת הסחורות במסוף נעשית דרך "תאי סינון" - מערכת בת שתי מחיצות שביניהם מרווח. המחבל הצליח להסתנן לאחד התאים מהצד הפלסטיני, שעה שהצד הישראלי היה סגור, וכנראה טיפס על אחד הקירות.

הפיגוע אירע יומיים לאחר הודעת שר האוצר הפלסטיני, סלאם פיאד, כי מעתה לא יידרשו נהגי משאיות פלסטינים העוברים במסוף לשלם אגרות ועמלות לאנשי הביטחון המסכל במקום. ברשות היו שחשדו, כי בביטחון המסכל העלימו עין מהחדירה כדי להדגיש את נחיצותם ולשמור על הכנסותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully