וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסחר דליל בשוק המט"ח: הדולר נחלש ל-4.565 שקלים

אמיר טייג

18.4.2003 / 12:34

היורו מתחזק ב-0.25% ל-4.9705 שקלים לעומת שערו ביום רביעי; היום, בשל חג הפסחא בחו"ל, לא ייקבע שער יציג


במהלך המסחר היום ממשיך המטבע האמריקאי לרשום ירידות שערים מול השקל. בשעה זו נסחר הדולר בירידה של 0.3% לעומת היציג שנקבע ביום שלישי האחרון, על 4.579 שקלים, לרמה של 4.565 שקלים. ביום רביעי, ערב חג הפסח, לא נקבע שער יציג, והמסחר בדולר היה דליל יחסית ובמהלכו שמר הדולר על יציבות ברמת היציג. גם היום, בשל חג הפסחא בחו"ל, לא ייקבע שער יציג. שערו היציג של הדולר שנקבע ביום שלישי ילווה את המשקיעים עד יום שלישי הקרוב, מאחר שגם ביום שני לא ייקבע יציג בשל חופשת הפסחא.

שערו של היורו רושם עלייה חדה יחסית לעומת היציג, של 0.97%, לרמה של 4.9705 שקלים, אך מול רמתו ביום רביעי רושם עלייה קלה של 0.25% בלבד. אומנם הדולר בעולם מתחזק מעט הבוקר, אך ביומיים האחרונים רשם ירידה מול היורו על רקע חששות מהתמשכות ההאטה הכלכלית בארה"ב וחשש כי בארה"ב נרקמת תוכנית לתקיפת סוריה.

מחדר העסקות של הבנק הבינלאומי נמסר כי המסחר מאוד דליל היום. הדולר פתח בירידות קלות כאשר בנקים מקומיים מכרו מעט, אך השילוב בין חג הפסחא בחו"ל וחול המועד בישראל גורם לנוכחות נמוכה מאוד של סוחרים, ולפיכך למסחר דליל ללא מגמה מובהקת. "יש לצפות למסחר דליל גם במהלך שאר ימי חול המועד. חברות רבות נמצאות בחופשה מרוכזת", אומר הסוחר. להערכת הסוחרים בבנק הבינלאומי, הדולר עשוי לבחון שוב בקרוב את רמת ה-4.555 שקלים, זו הרמה בה הופיעו קונים רבים. להערכתם, רמת ההתנגדות בימים הקרובים שוכנת ב-4.59 שקלים, ולפיכך הדולר צפוי לנוע בטווח זה בימים הקרובים.

בבית ההשקעות אקסלנס מעריכים כי מהלך העליות האחרון בשקל הוא רק חלק ממכלול פעולות שביצעו המשקיעים, בהם משקיעים זרים רבים. להערכת בית ההשקעות, מכירות הדולרים באו במקביל לרכישות מניות בבורסה ולרכישות איגרות חוב שקליות. "מי שקונה מניות ברמה של 360-370 נקודות במקביל למכירת דולרים, בוודאי לא מתכוון להיעלם מהשוק במהרה, ומשום כך אנחנו סבורים כי הדולר צפוי להיסחר סביב רמתו הנוכחית בתקופה הקרובה. מבחינה טכנית, ציינו באקסלנס כי קיימת התנגדות לדולר ברמה של 4.62 שקלים ורמת תמיכה ב-4.56 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully