וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח' יאסין: ארה"ב מתכוונת לעצור את מנהיגי האינתיפאדה

18.4.2003 / 0:01

מנהיג החמאס אמר כי מעצרו של אבו אל עבאס בבגדד חושף את כוונות הממשל; הזהיר: הצלבנים יובסו בידי הפלסטינים; וושינגטון דחתה טענת הרשות לגבי חוקיות מעצרו של הטרוריסט

מנהיג החמאס, השייח' אחמד יאסין, אמר אתמול כי מעצרו של מנהיג החזית לשחרור פלסטין, אבו אל עבאס, מצביע על כך שארה"ב מתכוונת לעצור את כל מנהיגי האינתיפאדה. בקול ישראל דווח כי השייח' יאסין הסביר כי אמריקה "נועצת את שיניה בעיראק ובפלסטין אך הצלבנים האלו יובסו בידי הפלסטינים". יאסין דיבר בפני כ-2,000 מפגינים בעזה.

מערכת "הארץ" מוסיפה:

בכיר במשרד החוץ האמריקאי דחה השבוע את טענות הרשות הפלסטינית לפיהן עליה לשחרר את מחמוד עבאס זידאן (אבו אל עבאס), שנעצר בבגדד על ידי כוח קומנדו אמריקאי, כיוון שמעצרו נוגד את ההסכמות עליהן חתמה ארה"ב בהסכם אוסלו. הבכיר אמר כי ההסכם משנת 1995 מגן על אנשים שהיו מעורבים בטרור מפני מעצר בישראל או בשטחי הרשות, ולא תקף במעצר שנעשה במדינה שלישית.

מוקדם יותר טען חבר הקבינט הפלסטיני, סאיב עריקאת, כי "לארצות הברית אין סמכות לאסור אותו". לדבריו, "בהסכם הביניים הישראלי-פלסטיני משנת 1995 נקבע שאין לאסור או לשפוט חברים באש"ף על מעשים שביצעו לפני הסכמי אוסלו".

גורמים פלסטינים המקורבים לאבו עבאס טענו כי הוא ניסה להימלט פעמיים מעיראק אל סוריה לאחר נפילת משטרו של סדאם חוסיין, אך נעצר על ידי חיילים סורים והוחזר לשטח עיראק. לדבריהם, עבאס לא הודיע לשלטונות סוריה על כוונתו לברוח לשטחה.

איטליה מבקשת את הסגרתו של אבו אל עבאס

עבאס היה מבוקש על ידי רשויות החוק האמריקאיות בשל אחריותו לחטיפת הספינה האיטלקית "אקילה לאורו" בשנת 1985. עבאס נידון שלא בנוכחותו למאסר עולם באיטליה, לאחר שהורשע בתכנון החטיפה. שר המשפטים של איטליה כי יבקש מארצות הברית להסגיר לידיה את אבו עבאס.

בספינה שנחטפה נרצח תושב ארה"ב, ליאון קלינגהופר, נכה בן 69. בישראל היה הארגון אחראי בין השאר על תקיפת בית מגורים בנהריה ב-1979, שבה נהרגו ארבעה בני אדם, וניסיון החדירה לישראל דרך חוף ניצנים, ביוני 1990. בפעולה בנהריה נהרגו דני הרן ושתי בנותיו, עינת ויעל, והשוטר אליהו שחר.

מקור אמריקאי רשמי אישר כי אבו אל עבאס נתפס ביום שני, בפשיטה על בתים בפרוור בבגדד. המקור ציין שבמבצע נתפסו חשודים נוספים, מסמכים וכלי נשק. מקור פלסטינאי אמר לרשת סי.אן.אן כי עבאס נאסר לאחר שנאלץ לשוב לעיראק מגבולה הסגור של סוריה, המונעת לטענתה כניסת מבוקשים מעיראק לשטחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully