וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: צונזר ספר הקורא להתחמק מתשלום מסים

16.4.2003 / 16:32

בית משפט פדראלי בלאס וגאס אסר זמנית את פרסום הספר; מחבר הספר, שהורשע בעבר בהעלמת מס: תשלום מס הכנסה הוא רשות ולא חובה; המדינה: הוא ביצע את הונאת המס הגדולה בהיסטוריה

בית משפט פדראלי בלאס וגאס האריך צו האוסר על פרסומו של ספר חדש, שחיבר ארווין שיף, הקורא לאמריקאים לא לשלם מסים למדינה, וגם נותן טיפים כיצד להתחמק מהם. במהלך הדיון נשמעו חילופי דברים בין השופט, לויד ד. ג'ורג', לבין שיף שהורשע בשנות ה-80 בהעלמת מס. ברשת איי.בי.סי דווח כי שיף טען בדיון כי תשלום מס הכנסה פדראלי הוא רשות ולא חובה. השופט קטע את נאומו של שיף בכעס ואמר "זו דעתך". שיף לא נשאר חייב וענה לשופט "זו עובדה, דעתי היא גם ששתיים ועוד שתיים שווה ארבע".

באולם מלא במתנגדי תשלום מסים צעקניים, ביקש השופט מעורכי הדין להגיש לו מידע נוסף לפני שיחליט האם להפוך את הצו הזמני האוסר על פרסום הספר - "המאפיה הפדרלית: כיצד היא כופה מס הכנסה בצורה לא חוקית ולא מוסרית" - לצו קבוע. סדרני בית המשפט נאלצו להשתיק את הקהל, שמחא כף בהתלהבות לדברי שיף שנאם בלהט.

לפני כחודשיים, פשטו שלטונות המס על הוצאת הספרים של שיף בלאס וגאס - "ספרי חופש". לאחר שהממשלה הגישה תביעה אזרחית נגד שיף ושניים משותפיו בחודש מרץ, הוציא השופט צו זמני האוסר על הפצת ספריו. הצו אוסר על שיף גם להרצות או להעביר סמינרים.

"חייבים לעצור אותו עכשיו"

ארגון "איחוד זכויות האזרח האמריקאי של נבאדה" הגיש תצהיר לבית המשפט, בו הוא מבקש שלא להטיל צנזורה על דעותיו של שיף, בן 75. "פסילה טוטאלית של הספר, המכיל ביקורת פוליטית ואלמנטים אוטוביוגרפיים, הוא לא חוקתי", אמר עורך הדין אלן ליכטנשטיין מחוץ לבית המשפט.

נציג הממשלה בדיון טוען כי התיקון הראשון לחוקה המעגן את חופש הביטוי, לא מגן על תכנים הדוגלים באי ציות לחוק. נציג משרד המשפטים האמריקאי, איוואן דייוויס, אמר כי 3,100 אמריקאים שקנו את ספרו של שיף, ניסו להונות את שלטונות המס האמריקאיים (IRS) בסכום של 56 מיליון דולר. הוא כינה את עבודתו של שיף "אחת מהונאות המס הגדולות בהיסטוריה של ארה"ב". לדבריו, "העמדה לדין פלילי של אלו שנשמעו לעצותיו של שיף עלולות לקחת חודשים, אם לא שנים. הנזק נעשה בעצם פרסום הספר, ולכן חייבים לעצור את הפצתו עכשיו", אמר.

אתר האינטרנט של שיף שפרסם את ספרו וכן קלטות ופריטים נוספים, עדיין פועל, אך על האייקונים המובילים לרכישת הספר כתוב באדום "נאסר". יחד עם זאת, את הפרק הראשון של הספר ניתן לקרוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully