וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים על כל קול: בליכוד מגבירים את ההסברה בקרב הרוסים

15.1.2001 / 14:13

מסקרים שערכה המפלגה התברר כי העולים לא מכירים מספיק את שרון; היום הוצג תשדיר הבחירות החדש, המתאר את המועמד לראשות הממשלה כדמות ממלכתית, המתייעצת עם חבריה

מאת אסף לוי

מטה הבחירות של הליכוד החליט להכפיל את תקציב ההסברה בקרב מגזר העולים החדשים לאור נתונים מסקרים פנימיים שערכה המפלגה בקרב מגזר זה. מהנתונים נמצא כי העולים אינם מכירים מספיק את מועמד הליכוד לראשות הממשלה.

לתפקיד מנהל "הקמפיין הרוסי" מונה הפרסומאי מורדי עמר ממשרד הפרסום "מורדי-גורן". הדגש, לדבריו, בקמפיין יהיה "פוקוס על הביוגרפיה של שרון מבלי להשמיץ אף אחד ומבלי ללכת לכיוון קמפיין שלילי". עמר ציין כי הוא הופתע לגלות עד כמה דומים דפוסי ההצבעה של העולים לאלו של ישראלים ותיקים: "כל השמועות על פחד של הרוסים מש"ס ומכפייה דתית פשוט לא נכונות. מדהים לגלות עד כמה הרוסים דומים בהצבעה שלהם לישראלים, וגם הם, כמו כולם, מוטרדים מהדברים החשובים שהם ביטחון ושלום".

הקמפיין בקרב העולים יבוא לידי ביטוי "בצורה מסיבית" לדברי עמר, בעיתונות וברדיו הרוסי, בג'ינגלים ברוסית ולבסוף בקריאה של שרון שיבקש מהעולים, בשפה הרוסית, לתמוך בו.

התשדיר החדש: תדמית חדשה וממלכתית לשרון


במסיבת עיתונאים של מטה ההסברה בליכוד הוצג היום תשדיר הבחירות החדש שיוקרן מדי יום בטלוויזיה, החל ממחר. התשדיר, כפי הנראה, מנסה לבנות תדמית חדשה לליכוד: בשונה מתשדירים קודמים בהם ניתן דגש למה שמכונה "עממיות" או "אותנטיות" וצולמו בעיקר במעוזי הימין המובהקים – שוק התקווה ושוק מחנה יהודה, מופיעים בתשדירי 2001 של הליכוד דמויות שבקלות היו עוברות מבחן מסך לתשדירים של מרצ.

אריאל שרון, אותו הקפידו לצלם מהצוואר ומעלה בעיקר, נראה מוקף בלשכתו בח"כים נאמנים בפוזה של התייעצות, כשהוא נכנס לדמות האדם הממלכתי שמקשיב לאחרים, אך מקבל החלטות בעצמו.

יו"ר מטה ההסברה, ח"כ מאיר שטרית, הגיב במסיבת העיתונאים לדברי יו"ר המפד"ל, יצחק לוי, שאמר אמש כי שרון, לצורכי בחירות, מדבר על שלום בעוד שכוונותיו אחרות. שטרית אמר כי "יכול להיות שתפיסתו של לוי שונה משל שרון, אולם שרון מדבר ברור: הוא יעשה הכל כדי להביא שלום, תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל". לשאלה האם דברי לוי גרמו לנזק, השיב מנהל הקמפיין, ראובן אדלר, כי "לא הופתענו מהדברים, ובכל מקרה זה לא דבר שחיבל בקמפיין".

מחר בערב, שלושה שבועות בדיוק לפני הבחירות, תחל תעמולת הבחירות בטלוויזיה וברדיו. חברי הכנסת של הליכוד יתכנסו מחר במלון רמת אביב לצפות ביחד בתשדירים ולאחר מכן יתכננו את המהלכים הבאים בקמפיין.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully