וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: מגמת העליות בשוק המניות צפויה להימשך

גולן פרידנפלד

16.4.2003 / 11:24

הכלכלנים מציינים כי גל העליות האחרון הוא המרשים ביותר מאז מרץ 2000 - ב-42 הימים האחרונים נרשמה עלייה יומית ממוצעת של 0.62%

מגמת העליות בבורסה בעיצומה והיא צפויה להימשך אם כי בעוצמה נמוכה יותר, כך מעריכים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית. להערכת הכלכלנים, הגידול במחזורי המסחר בתקופה האחרונה והעליות במניות הבנקים מחזקים את המגמה החיובית. הכלכלנים מציינים כי גל העליות הנוכחי הוא המרשים ביותר מאז מארס 2000, שכן נרשם בו ממוצע עליות יומי של 0.62% על פני 42 ימים עד היום.

הכלכלנים מציינים כי למרות שבגל העליות הקודם שהחל בנובמבר נרשמה עלייה יומית ממוצעת גבוהה יותר, של 0.81%, הרי שצריך לזכור שהגל הקודם נמשך על פני 20 ימים בלבד. משום כך סבורים הכלכלנים כי גל העליות הנוכחי בבורסה הוא ללא ספק הגל המרשים ביותר מאז מארס 2000.

בסיכומו של דבר סבורים בלאומי כי ההשקעה במניות היא עדיין ברמת סיכון גבוהה, אך בהחלט מעניינת עבור לקוחות פחות שמרנים, בטווח הקצר.

כלכלני בנק הפועלים נשמעו מעט ספקניים יותר לגבי מהלך העליות האחרון, וציינו כי בטווח הקצר עשוי גל העליות להיבלם על רקע מימושים צפויים. עם זאת, בפועלים מדגישים שבטווח הארוך יותר צפוי גל העליות להימשך.

שוק איגרות החוב



בבנק הפועלים סבורים כי הירידה בציפיות האינפלציוניות (הנובעת בעיקר מהתיסוף החד בשער השקל אל מול הדולר) והעלייה במספר המובטלים מגבירים את ההערכה כי הנגיד ימשיך בתהליך הורדת הריבית גם בחודש מאי. להערכת הכלכלנים, תהליך הורדת הריבית המוניטרית תימשך לאורך שנת 2003, לאור הריבית הריאלית הגבוהה. המכשול העיקרי בפני הורדת ריבית הינו הגירעון הממשלתי ההולך וגדל, כאשר הפתרון לבעיה זו נמצא בתוכנית הכלכלית החדשה. עיקור התוכנית הכלכלית יוביל, להערכת הכלכלנים, לתיקון בשווקים - כלומר לפיחות מחודש בשער השקל ולהפסדי הון בשחרים.

בנוסף, מציינים בבנק הפועלים כי מחנק האשראי במשק מוביל חברות להנפיק אג"ח קונצרני (שיכון עובדים הנפיקה כ-100 מיליון שקל השבוע), כלומר להגדיל את ההיצע. בנוסף, שינויים מהותיים בקיצוץ בתקציב המדינה יובילו באופן מיידי לציפיות לגירעון גדול יותר, ולעלייה מסוימת בתשואות הארוכות. לאור שני נתונים אלו, מניחים בבנק כי התשואות באיגרות החוב הארוכות לא יירדו בעתיד הקרוב, וממליצים להישאר עם אג"ח בעל משך חיים קצר עד בינוני בצמודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully