וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון לבוש: סיים העניינים הלא גמורים עם הבחירות

15.1.2001 / 11:43

נשיא ארה"ב התבטא לראשונה בנושא הבחירות לנשיאות וההצבעה השערורייתית בפלורידה; במכתב ששלח הנשיא לקונגרס החדש הוא רמז: "הרבה אנשים חשו שההצבעה שלהם לא נכללה בספירת הקולות"

נשיא ארצות הברית, ביל קלינטון, קורא לנשיא ארצות הברית לסיים את "העניינים הלא גמורים" בנושא המרוץ לנשיאות.

במסר ששלח הנשיא לקונגרס החדש, לציון יום הזיכרון למותו של מרטין לותר קינג, מנה קלינטון רשימה של מספר אזורים בהם הוא מקווה שהממשל החדש יפעל להשגת צדק משפטי-כלכלי ויפעיל תוכניות סוציאליות וביטוח רפואי. "אין לנו אפילו רגע להפסיד", אמר הנשיא המודאג.

אחד הנושאים לטיפול שקלינטון בחר להדגיש הוא הרפורמה בבחירות. קלינטון ציין כי הרבה אנשים בבחירות האחרונות חשו שההצבעה שלהם לא נכללה בספירות, אחרים הרגישו שנעשו מאמצים על מנת להרחיק אותם מרשימת הבוחרים.

"באומה בה הרוב היחידי יהיה בקרוב 'אמריקאי', אני מאמין שאנו צריכים לדבר על מרוץ אחר, לא רק במונחים של שחור ולבן אך למען השיוון הראוי והכבוד של האנשים", כתב הנשיא.

קלינטון התראיין לעיתון "ניו יורק טיימס" לרגל סיום כהונתו בבית הלבן שיחול בשבת. גם שם ציין קלינטון את החשיבות של רפורמת בחירות חדשה והזכיר את הבחירות השנויות במחלוקת בפלורידה. "בבחירות לנשיאות 2000, יותר מדי אנשים חשו שהקולות שלהם לא נספרו, אנחנו חייבים לפעול על מנת להבטיח שיותר קולות של אנשים יספרו", אמר הנשיא היוצא.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully