וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל רשמה ירידה ברווחיה והכנסותיה ברבעון הראשון

רונן סרברניק

15.4.2003 / 23:38

החברה דיווחה על רווח נקי של 915 מיליון דולר, 14 סנט למניה, לעומת 936 מיליון דולר; צופה הכנסות של 6.4-7 מיליארד דולר ברבעון השני

היום דיווחה ענקית השבבים אינטל (סימול INTC) על ירידה ברווחיה ברבעון הראשון בהתאם לתחזיותיה אך מעט מעל תחזיות האנליסטים.

החברה דיווחה על רווח נקי של 915 מיליון דולר, 14 סנט למניה, לעומת רווח של 936 מיליון דולר, 15 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ולעומת תחזית אנליסטים לרווח של 12 סנט למניה.

כמו כן דיווחה החברה על הכנסות של 6.75 מיליארד דולר לעומת 6.78 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. החברה הצדיקה את הירידה במכירותיה בירידה במכירות מוליכים למחצה, יחידות לוח-אם, שבבי זיכרון מסוג פלאש ורכיבי מערכות אתרנט.

החברה מסרה כי היא צופה לרשום הכנסות של 6.4-7 מיליארד דולר ברבעון השני של 2003. כמו כן מסרה כי היא צופה לרשום שולי רווח של כ-50% לעומת שולי רווח של 52% ברבעון הראשון.

השוק העיקרי של אינטל הוא שוק המעבדים למחשבים אישיים. בהתבסס על הערכות להזמנות של לוחות אם, המשמשים במחשבים אלה, צפויה ברבעון השני להירשם ירידה של 5% במכירות מחשבים אישיים שולחניים, בעוד שמחשבים נישאים צפויים ליהנות מעלייה של 10% במכירות.

אחד השווקים הנוספים של אינטל הוא שוק שבבי הפלאש, אותם רכיבי זיכרון המשמשים ביישומים רבים, בהם טלפונים סלולריים. אינטל איבדה נתח בשוק זה, בשל העלאת מחירים שלא היתה מגובה בביקוש הולם. בנוסף נפגעו מכירות אינטל ברבעון השני מהעובדה שלקוחותיה צברו מלאים ברבעון הקודם על רקע המלחמה בעיראק, כפי שהראה דו"ח המלאי העסקי לפברואר שפורסם אתמול.

שוק המוליכים למחצה, ככלל, סובל משנה שלישית חלשה. המכירות הגלובליות של המוליכים למחצה עלו בחודש פברואר בשיעור הקטן מזה חצי שנה, וסיפקו עדות נוספת לכך שההתאוששות בענף - לה ציפו כולם, תתעכב. מכירות המוליכים למחצה עלו ל-11.8 מיליארד דולר, עלייה של 18% ביחס לפברואר 2002. בחודשים האחרונים קיצצו יצרניות השבבים את יעדי המכירות שלהן, לנוכח החשש כי מכירות המחשבים האישיים ושאר מוצרי הטכנולוגיה לא יתאוששו בקצב לו הן ציפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully