וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: אין לי קשר לדיון על מועמדותי

15.1.2001 / 7:27

קרא אתמול לראשונה פומבית להפסיק את הפעילות להצבתו כמועמד לראשות הממשלה; הזים שמועות על עימות בינו לבין השר בן עמי; היום בעיתון "הארץ" מודעה שנויה במחלוקת של תומכי פרס

מאת הלית לוי וגלי סימן טוב

"אני פונה לאנשים שמוכנים לשמוע לי, ומבקש מהם להפסיק את הטיפול בעניין מועמדותי. זה לא הזמן. אני רוצה להבהיר שאין לי כל קשר לדיון בקשר למועמדותי ואינני מוכן שמישהו ייחס לי את זה", אמר אתמול, השר שמעון פרס, לראשונה מאז המתיחות על רקע ההצעה להחליף את מועמדות ראש הממשלה, אהוד ברק בזו של פרס.

פרס נאם בפני נוער העבודה בבית הקיבוץ הארצי בתל אביב, ובתום הודעתו פנה למקורבי ברק ואמר: "יותר מזה לא יכולתי לעשות". ח"כ אלי גולדשמידט בירך את פרס וטען כי מדובר ב"צעד אמיץ".

הודעת ההכחשה של פרס נוסחה לאחר פגישה בת ארבע עיניים עם ראש הממשלה ובלחץ מקורביו, ביניהם ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון שייעצו לו להיענות לברק ולפרסם הודעה.

פרס התייחס גם לעימות שנוצר, על פי הפירסומים בינו לבין השר שלמה בן עמי: "אילולא הייתי קורא בעיתון שרבתי עם בן עמי לא הייתי יודע על כך", אמר פרס.

בתוך כך, היום מתפרסמת בעיתון "הארץ" מודעה ביוזמת ראשי תנועת "ישראל עכשיו", שימרית אור ושמוליק כהן. במודעה נראית אם שכולה היושבת ליד קבר בנה ומסביבה קברים צבאיים של חיילים שנפלו במערכות ישראל. במודעה נכתב: אהוד ברק, ואחר כך מה תאמר? שהאמנת שבסוף תנצח את שרון". המודעה חתומה במילים "תנו לפרס לנצח. לפני שרון. לפני שיקרה אסון".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully