וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמצע הלילה, דפיקה בדלת: "אתה מפוטר"

15.4.2003 / 7:49

למשרד החינוך דרכים משלו לפטר מורים: שליח מגיע באישון לילה ומוסר את הבשורה; 3 מורים אושפזו, אחת מהם אם לחייל שחשבה שבאו מהצבא; משרד החינוך מתנצל ומוסיף: נפנה לחברת השליחים

משרד החינוך נוקט באחרונה שיטה משונה ואכזרית בפיטורי מאות מורים: שליח דופק על הדלת באמצע הלילה וצועק – יש לי בשבילך מכתב פיטורים ממשרד החינוך. שלושה מהמורים כבר אושפזו עקב הפיטורים האלה. אחת המורות אושפזה לאחר שהשליח נקש על דלתה ב-23:00 והיא היתה בטוחה שהגיעו מהצבא לבשר לה בשורות קשות הקשורות בבנה החייל.

בהסתדרות המורים הביעו כעס רב על שיטת הפיטורים המשפילה. המזכ"ל יוסי וסרמן אמר ל"ידיעות אחרונות": יש כאן חוסר רגישות משווע כלפי אנשים שתרמו רבות למערכת. גם פיטרו אותם בערב החג וגם הבהילו אותם". וסרמן טען כי פיטורי הבזק נעשו במטרה להגיע להספק גדול יותר.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי על פי החוק יימסרו מכתבי פיטורים במסירה ידנית ואישית למורה המפוטר. כן נמסר שמסירת המכתבים בשעת לילה מאוחרת נעשתה שלא על דעתו של המשרד, אלא על ידי חברה קבלנית. "המשרד מתנצל על האי נעימות שנגרמה למורים ויפנה לחברת השליחים על מנת שהעניין לא יישנה".

כן נמסר כי לוח הזמנים של הפיטורים נקבע בהסכמים עם הסתדרות המורים ולפיהם חייב המשרד לסיים את ההליך המורכב של כ-4,000 מורים עד 31 במאי. מהמשרד נמסר כי "כדי להותיר זמן לזימון המועמדים לפיטורים לוועדת שימוע ולאפשר להם זכות לערער – לא היתה ברירה אלא לפעול מיידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully