וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר גיאוקרטוגרפיה: שרון מנצח את פרס בתשעה אחוזים

14.1.2001 / 18:42

בניגוד לסקרי סוף השבוע - מועמדות פרס לא עוזרת למחנה השמאל; ושוב - הכל תלוי בערבים; על פי הסקר רק 67 אחוז מהם יתנו קולם לפרס

אריאל שרון מנצח גם את שמעון פרס בהתמודדות תיאורטית בין השניים – ועוד בהפרש ניכר. כך עולה מסקר מכון גיאוקרטוגרפיה שנערך בסוף השבוע. ממצאי הסקר עומדים בניגוד לתוצאות סקרי המכונים האחרונים שפורסמו בעיתונים הגדולים בסוף השבוע, ולפיהם פרס מוביל על שרון בפער קטן.

בסקר השתתפו 560 איש ולפי תוצאותיו זוכה שרון ל-49 אחוזים מקולות הבוחרים, לעומת 40 אחוז בלבד להם זוכה פרס. שבעה אחוזים טרם החליטו וארבעה אחוזים לא יצביעו או ישלשלו לקלפי פתק לבן.

מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, פרופ' אבי דגני, מסביר כי הסיבה לכך היא שפרס זוכה לתמיכתם של 67 אחוזים בלבד מאנשי "מחנה השמאל", בעוד שרון זוכה לתמיכת 90 אחוז מקולות "מחנה הימין". אחד הגורמים לכך הוא שיעור ההצבעה במגזר הערבי. פרס אמנם זוכה ליותר קולות מברק, אבל עדיין רק כ-66 אחוז מהערבים יתנו לו את קולו, לעומת 80 אחוז שקיבל בעבר. "נראה כי רבים מערביי ישראל עדיין לא מפוייסים עם מפלגת העבודה", אומר פרופ' דגני.

כן נבדק שיעור ההצבעה הצפוי בבחירות. לפי הסקר, שיעור ההצבעה בימין עומד על כ-85 אחוז, ובשמאל 72 אחוזים בלבד.

הפער שרון-ברק: 24 אחוזים

מול ברק ממשיך שרון להוביל בבטחה – הוא זוכה ל-55 אחוזי תמיכה לעומת 31 אחוז להם זוכה ברק. הפער, 24 אחוז, קטן יותר מזה שבסקר גיאוקרטוגרפיה מהשבוע שעבר, אז הוא עמד על 31 אחוזים. שמונה אחוזים טרם החליטו ושישה אחוזים יעדיפו את הפתק הלבן על פני שני המתמודדים.


כן נבדקו בסקר שאלות נוספות: 61 אחוזים מהציבור מסכימים עם הקביעה כי שרון לא יוכל להביא שלום ללא פינוי חלק מההתנחלויות. לשאלה כיצד משפיעה הטענה של אנשי שרון כי מטעמים טקטיים עדיף שלא יחשוף את תכניתו כיצד להביא שלום בפחות ויתורים, ענו 33 אחוז כי היא פוגעת באמינותו של מועמד הליכוד. 23 אחוז טענו כי היא מעלה את אמינותו, 23 טענו שאין שינוי לגבי אמינותו ול-21 אין דיעה.

נתון מעניין נוסף הוא התמיכה בהסכם שלום. לשאלה האם תתמוך בהסכם שלום עם הפלסטינים אם יושג עוד לפני הבחירות, השיבו 48 אחוז בחיוב ו-34 בשלילה. 18 אחוז השיבו שאינם יודעים. מדובר במהפך: רק לפני שלושה שבועות התנגדו 52 אחוז להסכם אפשרי ורק 32 אחוזים תמכו בו.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully