וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הפיננסים הביאו לפתיחה חיובית של השבוע המקוצר

שירלי יום-טוב

14.4.2003 / 23:40

מרקורי הוסיפה כ-5%; צ'ק פוינט עלתה ב-0.2% לקראת פרסום הדו"חות מחר; קומפיוג'ן איבדה 0.4% על אף זיהויו ושיווקו של חלבון חדש; TTI עלתה ב-3% על רקע הסכם עם כייבל אנד וויירלס

עונת הדו"חות לרבעון הראשון החלה היום בוול סטריט, והתוצאות הרבעוניות של חברות גדולות כמו קבוצת הבנקאות סיטיגרופ וענקית המחשוב IBM, מתחילות להחזיר את הפוקוס מהמלחמה בעיראק אל הפרמטרים הכלכליים, המשפיעים בימים כתיקונם על הבורסות העולמיות. את שבוע המסחר המקוצר שיסתיים ביום חמישי הקרוב לרגל "יום שישי הטוב של פסחא", פתחו המדדים בעליות קלות, ההולכות ומתחזקות. הנאסד"ק עולה ב-1.4% והדאו מוסיף 1.2%.

"הענק הכחול", IBM, תדווח הלילה לאחר המסחר על תוצאותיה הרבעוניות, שעשויות לתת את הטון במסחר במניות מגזר הטכנולוגיה בימים הקרובים. IBM צפויה לדווח על עלייה של 8% ברווח הנקי ביחס לרבעון המקביל, לרמה של 80 סנט למניה או 1.3 מיליארד דולר.

"קיים חשש לפיו הכלכלה האמריקאית שלאחר המלחמה בעיראק עדיין מתקשה לחזור להילוך גבוה", כך ציין היום אנליסט בבית ההשקעות UBS ורבורג. בינתיים, המשקיעים לא ממש התרשמו מהנתונים הכלכליים שזרמו ביום שישי האחרון לזירת המסחר. כך, למרות עלייה מפתיעה ברמתו של מדד ביטחון הצרכנים לחודש מארס ונתונים טובים מן הצפוי מזירת הרשתות הקמעוניות, רשמו המדדים ירידות ביום שישי ובסיכום שבועי. הנאסד"ק נעל את המסחר ברמה של 1,358 נקודות והדאו ב-8,203 נקודות.

בקרב החברות הישראליות תיפתח מחר עונת הדו"חות לרבעון הראשון, כשצ'ק פוינט תהיה הראשונה לדווח על תוצאותיה. בנוסף, צפויים מחר דו"חות של רדוויז'ן ואם סיסטמס , כאשר את יום המסחר תחתום אמדוקס , עם דו"חות הרבעון הפיסקלי השני שלה. ביום רביעי, ליל הסדר, תפרסם מרקורי את תוצאותיה לאחר תום המסחר. מרקורי מוסיפה 4%.

בינתיים, המניות הכבדות רושמות עליות. צ'ק פוינט יורדת 1% למחיר של 15 דולר ומרקורי עולה ב-3.3% למחיר של 33 דולר. אמדוקס עולה ב-1% למחיר של 13.8 דולר וטבע עולה ב-2% למחיר של 45.3 דולר, על רקע אישור FDA לטבליות האיבופרופן שמכירותיהן במונחי המוצר המקורי מסתכמות בכ-104 מיליון דולר לשנה. אורי הרשקוביץ, אנליסט בבית ההשקעות לידר ושות', העריך כי מכירות התרופה יוכלו לתרום לטבע כ-10-20 מיליון דולר בשורת ההכנסות וכ-2-3 מיליון דולר בשורה התחתונה, כך שלא מדובר על תרופה חשובה במיוחד עבור החברה.


מניית קומפיוג'ן מאבדת 3% למחיר של 2.3 דולרים, לאחר שפתחה את המסחר בעליות. החברה הודיעה ההיום על גילוי תוצר חלבוני חדש בתחום כלי הדם, ועל חוזה שחתמה החברה עם חברה ישראלית מחיפה, MultiGene Vascular Systems במסגרתו קומפיוג'ן תקבל חלק מהון המניות של חברת MGVS ותמלוגים ממכירה עתידית של מוצרים. שווי השוק של קומפיוג'ן מסתכם בכ-63 מיליון דולר.

חברת נייס דיווחה היום על חוזה חדש במסגרתו סיפקה לרשויות מס ההכנסה של אוסטרליה מערכות מסוג NiceLog להקלטה ואחזור מידע קולי. המערכות של נייס שולבו במערכת מענה אינטראקטיווית המשרתת כיום כ-650,000 לקוחות ומאפשרת למשלמי המסים לדווח לרשויות המס באמצעות הטלפון בכל עת.


המערכת המשולבת פותחה באוסטרליה בשיתוף עם חברת NEC Business Solutions. בנוסף על גביית המס באמצעות הטלפון, התקינו רשויות המס האוסטרליות מערכת של נייס להבטחת איכות השירות, המאפשרת הקלטה של שיחות המתקבלות על ידי 2,500 נותני שירות. נייס נסחרת לפי שווי שוק של כ-158 מיליון דולר ומניית החברה מאבדת 1% למחיר של 11.6 דולר.

חברת טי.טי.איי טלקום הודיעה כי Cable & Wireless West Indies בחרה במערכת ה-Netrac Wireless שלה לנהל את מרכזי הבקרה שלה בג'מייקה וברבדוס. המערכת של TTI תסופק כחלק מהסכם בין שותף אסטרטגי של TTI ל-Cable & Wireless West Indies. חוזה זה מצטרף לחוזים נוספים עליהם דיווחה TTI בהודעה לעיתונות מ-29 בינואר, ובה פרטה את חוזי הזכייה שנחתמו ברבעון הרביעי של 2002. מניית החברה מוסיפה 2% למחיר של 4.6 דולרים, המשקף לחברה שווי שוק של כ-60 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully