וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונג קונג: הסלולרי יתריע על הימצאות חולה SARS בסביבה

רויטרס

15.4.2003 / 0:01

חברת טלפונים סלולריים החליטה לעשות רווחים בעקבות גל החרדה הפוקד את המדינה; משיקה שירות שיתריע על המצאות הנגיף ברדיוס של קילומטר; העיתונים מפרסמים מפות ובהם "אזורים נגועים"

לא הרבה זמן עבר, וכבר יש מי שמנצל את התפרצותה של דלקת הריאות האסייתית הקטלנית (SARS), כדי להגדיל את רווחיו. חברת טלפונים סלולריים מהונג קונג משיקה בימים אלה שירות חדש בתשלום, במטרה לסייע בהפחתת החרדה האוחזת בתושבים המקומיים עקב התפרצות המחלה. חברת "סאנדיי קומיוניקיישנס" מציעה ללקוחותיה לקבל מידע עדכני על מקומות בהם אותר הנגיף הקטלני.

"המצטרפים לשירות יוכלו לזכות בשקט נפשי ולא יהיו מוטרדים בשאלה האם הם עלולים להידבק", אמר מנכ"ל החברה, ברוס היקס. "המצטרפים יקבלו הודעה למכשיר הסלולרי שלהם, אם הם יישהו באזור שבו ידוע על חולה במחלה ברדיוס של קילומטר אחד", הסביר היקס. המידע יועבר למנויים בשפה הסינית והאנגלית, ויכלול פרטים מדוייקים לגבי שמות בניינים וכתובות שבהם ידוע על חולים במחלה.

ממשלת הונג קונג נמנעה עד כה לפרסם את המקומות שבהם גרים אנשים שנדבקו במחלה, אולם בסוף השבוע האחרון נכנעו השלטונות לדרישת הציבור, והחלו לפרסם את המידע. בעיתונים המקומיים התפרסמו הבוקר מפות ובהם סימונים מיוחדים של האזורים "הנגועים".

לפי נתוני משרד הבריאות המקומי, 47 אנשים מתו במדינה מהמחלה ו-1,190 חלו בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully