וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאוול: ארה"ב בוחנת סנקציות כלכליות נגד דמשק

רויטרס

15.4.2003 / 0:01

שר ההגנה, ראמספלד: סוריה ביצעה השנה ניסויים בנשק כימי; הבית הלבן: סוריה היא מדינת טרור המעניקה מקלט לטרוריסטים; סוריה מכחישה: הנשק הכימי היחיד באזור מצוי בישראל

שר ההגנה האמריקאי, דונלד ראמספלד, האשים אמש את סוריה בביצוע ניסויים בנשק כימי בשנה האחרונה. "היינו עדים לניסויים מסוג זה במדינה במהלך 12 עד 15 החודשים האחרונים", אמר השר. ראמספלד סירב למסור פרטים נוספים בנושא. הוא שב והדגיש כי בידי ארה"ב מידע לפיו סוריה סיפקה מחסה לבכירים עיראקים.

דוברו של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר אמש כי סוריה היא מדינת טרור וחזר על דברי הנשיא שאמר כי דמשק מספקת מקלט לטרוריסטים. בקול ישראל דווח כי הדובר, ארי פליישר, הזכיר שהממשל הבהיר בצינורות דיפלומטיים זה זמן רב, כי "מדינות סוררות חייבות לנקות את 'התיק' שלהן".

כשנשאל מה הממשל מתכוון לעשות בנידון השיב: "אנשים צריכים להבין שיש אמות מידה מקובלות של התנהגות בעולם ובכלל זה אמה של עיראק החופשית ויש לקוות ששכניה של עיראק, סוריה בתוכן, ינהגו אף הן על פי אמות מידה אלה". לדבריו, סוריה צריכה לחשוב על האחריות והמחוייבות שלה כלפי העם העיראקי ולנהוג בהתאם".

גם מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, הצטרף להתקפה האמריקאית על דמשק, ואמר כי ארה"ב בוחנת צעדים דיפלומטיים וכלכליים נגד סוריה, בעקבות החשד כי היא מעניקה מקלט לבכירים עיראקים ומחזיקה בנשק כימי.

בריטניה: סוריה אינה המטרה הבאה

סוריה הכחישה אתמול את הטענות. "אנו אומרים לנשיא ארה"ב כי לסוריה אין כל נשק כימי וכי הנשק הכימי והביולוגי היחידים באזור מצויים בידי ישראל - המאיימת על שכניה וכובשת את אדמותיהם", אמרה דוברת מטעם משרד החוץ הסורי. עוד נמסר כי לא התקיים כל שיתוף פעולה בין הממשל הסורי לממשל העיראקי.

הליגה הערבית וממשלת מצרים גינו את טענות ארה"ב. בקול ישראל דווח שמזכיר הליגה הערבית, עמרו מוסא, פרסם הודעה המביעה דאגה מההאשמות. אוסאמה אלבז, יועצו המדיני של נשיא מצרים, מזהיר כי וושינגטון עלולה לגרום בטענותיה נזק לתדמיתה בעולם הערבי. לדבריו, "למצרים ידוע היטב כי אין בידי סוריה נשק כימי ומי שמטיח האשמות צריך לספק הוכחות לטענותיו".

שר החוץ, סילבן שלום, אמר אתמול כי סוריה מאשימה את ישראל בהשתתפות פעילה במלחמה בעיראק, כדי להצדיק את העובדה שהיא מעניקה מחסה לבכירים עיראקים מבוקשים. שלום אמר כי "לישראל אין כל חלק במלחמה בעיראק, וכולם יודעים זאת. זאת תעמולה המכוונת כלפי האזרחים שלהם או כלפי העולם הערבי".

שר החוץ הבריטי, ג'ק סטרו, אמר כי אין לכוחות הקואליציה רשימת יעדים נוספים לתקיפה לאחר עיראק, וכי סוריה אינה המטרה הבאה. עם זאת, סטרו ציין כי דמשק תצטרך "לענות על שאלות חשובות", וכי ראוי שהיא תשתף פעולה עם העולם בשאלת הבכירים העיראקים, שעל פי החשד נמלטו אליה. סטרו אמר את הדברים בבחריין, שם הוא שוהה במסגרת ביקורו במדינות המפרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully