וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולים: ברק - "לא מקיים הבטחות", שרון - "לוחמני ואגרסיבי"

14.1.2001 / 17:09

סקר בקרב המגזר הרוסי: 44 אחוז לשרון, 24 לברק; 14 אחוז עדיין לא החליטו ו-8 אחוז הודיעו כי לא יצביעו; ברק נחשב לחייל טוב יותר משרון

מאת תולי שרגאי

הפער בין אהוד ברק לאריאל שרון בקרב המגזר הרוסי דומה לזה שבמגזר הישראלי ומתייצב על כעשרים אחוזים, כך עולה מסקר שנערך בסוף השבוע האחרון בעריכת ד"ר אליעזר פלדמן ממכון מותגים, הסקר מראה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום היה שרון זוכה ל-44 אחוזי תמיכה, לעומת 24 אחוזים בלבד להם היה זוכה ברק. 14 אחוזים עדיין לא החליטו או שיצביעו בפתק לבן. עשרה אחוז סירבו להשיב ואילו שמונה אחוזים הודיעו כי כלל לא יבואו לקלפי.

פרט לדפוס ההצבעה בדק הסקר גם את התכונות שהעולים משייכים לשני המועמדים. התכונה החיובית ביותר שהעולים קישרו עם ברק היא השאיפה לשלום (21 אחוז מהעולים ציינו אותה כתכונה הדומיננטית ביותר של ברק), לעומת זאת אצל שרון לא ציינו העולים תכונה בולטת אחת אלא מספר תכונות שוות בערכן: "נחרץ" (8.9 אחוזים), ו"קשוח" (8.5 אחוזים).

התכונה השלילית ביותר של ברק, בעיני העולים, היא "לא קיים הבטחות", עליה הצביעו 9.4 אחוזים כתכונה הדומיננטית. אצל שרון מוטרדים העולים מגילו המבוגר - 23.9 אחוזים ציינו זאת כתכונה העיקרית שמפריע להם אצל שרון.

בשני המטות מנסים לבנות את המועמדים כגיבורי ישראל. אבל לפי הסקר, ברק הוא עדיין החייל מספר אחת. 5.9 מהעולים ציינו זאת כתכונה דומיננטית שלו, לעומת 2.6 אחוזים שהזכירו את התכונה הזו בקשר לשרון.

820 אלף בעלי זכות בחירה, שהם 20 מנדטים.

תכונות חיוביות נוספות של ברק: (בסוגריים - אחוז העולים שציין את התכונה כחשובה ביותר), המהפכה החילונית (5.9) ואינטליגנטי (3.7). גם גילו הצעיר של ברק צוין לחיוב.

בין התכונות השליליות שהעולים הדביקו לברק - "לא מספיק קשוח", "מחליף דעות" ו"הביא את המדינה למלחמה". העולים כלל לא ציינו את יחסו של ברק לעולים, אבל גם לא את קשריו עם ש"ס.

תכונות החיוביות נוספות שהעולים קישרו לשרון הן ניסיון פוליטי (7.2), וגנרל טוב (2.6). התכונות השליליות שהעולים ייחסו לו: "לוחמני" (8.4), אגרסיבי (6.2) ורוצה מלחמה (4.5).

הרוסים לא ציינו לחיוב את העובדה ששרון הוא ליכודניק, אבל גם לא כשלונו במלחמת לבנון ואת רצונו להתאחד עם ש"ס.

על פי ההערכות ישנם כ-820 אלף בעלי זכות הצבעה במגזר הרוסי. הנתון הזה מתייחס לעולים שהגיעו בעשור האחרון. על פי חישובי המנדטים בכנסת האחרונה, העולים יכולים להביא עד 20 מנדטים. בימים אלה עובד מכון מותגים על סקר שיבדוק את עמדת הציבור הרוסי לגבי ההעדפה בין שמעון פרס לאהוד ברק.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully