וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: האמירות כאילו אביא מלחמה - עלילה

14.1.2001 / 15:13

"אני מבין את חשיבות השלום יותר מאלו שמדברים על שלום", אמר שרון לקבלנים; בישיבת סיעות האופוזיציה אמר מנהיג המפד"ל, יצחק לוי: "שרון לא יביא שלום- הסיסמא היא לצורכי בחירות"

מאת אסף לוי

אריאל שרון, מועמד הליכוד לראשות הממשלה, הגיב היום לראשונה על התקפות קמפיין מרצ והעבודה כלפיו, בעניין מלחמת לבנון. בפגישה שערך שרון בתל אביב עם נציגי התאחדות הקבלנים בתל אביב, אמר שרון כי "היתה לי הזכות להשתתף בכל מערכות ישראל, וכמי שראה את כל מראות המלחמה ואת כל אימי המלחמה, אני מבין את חשיבות השלום יותר טוב מאלו שמדברים על השלום".

"אני רואה את השלטים, אני שומע את הקולות, ואני מתואר כמי שיביא מלחמה לעם ישראל", הוסיף שרון. "אני רוצה לומר באופן מפורש כי זו עלילה. מבחינתי שלום אינו שלום לטווח קצר כדי לשרת אינטרס של מערכת בחירות. מבחינתי שלום צריך להיות שלום לדורות".

שרון התייחס גם לטענות כי הוא אינו מגלה את תוכניתו המדינית, ואמר: "שואלים אותי 'אז מה התוכנית שלך?', הבהרתי את זה בעבר ואני מבהיר את זה עכשיו, הקווים האדומים שלי הם קודם כל ביטחון ושקט. אני לא אנהל משא ומתן תחת איומים, תחת אש ותחת לחץ. שנית, מבחינתי אשמור על ירושלים מאוחדת ובלתי מחולקת עם הר הבית במרכזה לעולם תחת ריבונות ישראל". שרון הוסיף כי ישמור על בקעת הירדן ויתנגד בצורה תקיפה לרעיון זכות השיבה.

נשיא התאחדות הקבלנים, סם אולפינר, פתח את הפגישה בדברים חריפים אודות מצב שוק הנדל"ן בארץ. "מי שיסתכל כאן יראה אנשים עם עיניים כבויות, יושבים מדוכאים ולא יודעים מה יביא המחר. הענף כולו סובל במשך חמש שנים ממיסוי לא נורמלי, מריבית בשמיים על המשכנתאות, ומדיקטטורה של הבירוקרטיה". אולפינר קרא לשרון לטפל בבעיות הענף. בתגובה אמר שרון כי בהיותו שר השיכון לשעבר, הוא מכיר את הבעיות בשוק הנדל"ן, ובכוונתו לטפל בנושא כשיבחר לראשות הממשלה.

יו"ר המפד"ל: "אי אפשר להגיע היום לשלום עם הפלסטינים"

בפגישת ראשי האופוזיציה השבועית, שהתקייימה היום במצודת זאב, חישקו ראשי הסיעות את שרון.

יצחק לוי, יו"ר המפד"ל, אמר כי "אי אפשר בשעה הזו להגיע לשלום עם הפלסטינים. נצטרך להגיע להבנות עמם כדי לחזק את הביטחון. שרון לא יביא שלום, הסיסמא היא לצרכי בחירות".

יו"ר סיעת האיחוד הלאומי, ח"כ רחבעם זאבי, אמר: שרון הבטיח לי שלא יפנה שום ישוב ואני בטוח, כמי שמכיר אותו כבר 50 שנה, ששרון יעמוד במילתו. כששרון ייבחר לראשות הממשלה הוא יתאם קווי פעולה שיכללו את הימין והמרכז, אנשי הקואליציה הטבעית שלו".

נציג ש"ס בישיבה, ח"כ יאיר פרץ, הגיב הבוקר לפירסומים לפיהם מטה שרון מתכוון להעניק תשומת לב יתרה ותקציבים למגזר העולים, על פני החרדים. פרץ אמר כי קיים שיחת הבהרה בנושא עם שרון, שהבטיח לו כי אין שחר לפירסומים אלו. "שרון הבהיר לי הבוקר כי הוא יקצה משאבים בצורה שוויונית", אמר פרץ.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully