וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארי פוטר וחדר הסודות

13.4.2003 / 17:23

נעה ביגנהיימר מהמרת שגירסת הדי.וי.די החדשה של הארי פוטר תהיה המתנה הפופולרית שלכם לחג

בניגוד לצרות האופפות לאחרונה את תעשיית המוזיקה בארץ, מצבו של שוק הקולנוע הביתי מעולם לא היה טוב כל כך. חברת וורנר העולמית ביטלה לאחרונה את הזכיונות של המפיצים המקומיים בתעשיית המוזיקה והקולנוע הביתי. בצד המוזיקלי וורנר לא ממהרת למנות זכיין חדש בארץ הקודש במקום חברת הד ארצי, בתחום הקולנוע הביתי, לעומת זאת, היא רוצה לכבוש את השוק בעצמה, וגלובוס יונייטד מאבדת את הכותרים האטרקטיביים של וורנר לטובת וורנר הום וידאו, חברה שמבטיחה לחולל מהפכה צרכנית לא קטנה בשוק הדי.וי.די. בקרוב תהיה לכל אחד מאיתנו ספריה ביתית במחירים שווים לכל נפש. אמריקה.

הקטלוג העשיר של וורנר הום וידאו כולל פנינים קולנועיות קלאסיות כמו "קן הקוקיה" (שגרף את כל חמשת האוסקרים החשובים) או "סינגלס" של קמרון קרואו (הקומדיה הרומנטית של עידן הגראנג'), לצד סרטים חדשים כמו "עכבישים נגד אנשים" (8 legged freaks שהיה להיט ענק בארה"ב) וסדרות טלוויזיה שלא היו זמינות לצרכן הישראלי עד היום (העונה הראשונה של "הבית הלבן" ו"אחים לנשק" של ספילברג והנקס). עכשיו שמישהו ירים את הכפפה ויביא לנו את העונות הקודמות של "אוז" ו"הסופרנוס".

אולי מזל ואולי תזמון אסטרטגי חכם, ו"הארי פוטר וחדר הסודות" נופל לוורנר משמיים לכבוד הפסח. מתנת חג שוודאי תהיה פופולרית מאוד השנה. אני אישית לא נשביתי בקסמיו של הילד מהוגוורטס, לא בפורמט הכתוב ולא בזה המצולם. אבל מי אני לעומת מיליוני ילדים ברחבי העולם שהפכו את הארי פוטר לגיבור תרבות ונתנו לו את האפשרות להתמודד מול סדרת סרטי "שר הטבעות" (טרילוגיה ספרותית שמקומה בפנתיאון האישי שלי מובטח כבר מזמן, מה שקשה להגיד על הארי ידידנו).

לא אייגע אתכם בנפתולי העלילה, הרי כל ספרי הארי פוטר הולכים עקב בצד אגודל לאורך אותו קו עלילתי. הסרט עצמו עולה בכמה דרגות על הסרט הראשון בסדרה (חכו-חכו, יש עוד חמישה בדרך). הקסם, ההרפתקאות והיצורים הפנטסטיים נראים הרבה יותר טוב (כריס קולומבוס ואנשי הצוות שלו עשו שיעורי בית והפיקו מסקנות), ואפילו משחק הקווידיץ' כמעט ונראה אמיתי. ג'ון וויליאמס עשה עבודה מדהימה על המוזיקה, אבל ממש לא ברור למה הסרט כל כך ארוך. שעתיים וחצי הופכות את החוויה למפוקפקת עבור צופים שלא נמנים על חסידי הילד הקוסם.

בכל הנוגע לדי.וי.די, הוא נראה ונשמע מדהים (כראוי לסרט שהוא גולת הכותרת של וורנר בשוק הקולנוע הביתי). התוספות ייקחו את הזאטוטים למסע אינטראקטיבי לא קצר ברחבי הוגוורטס ועולמו של הארי. משחקי טריוויה והפעלות מסוגים שונים יחממו את הילדים ויכניסו אותם לעולם בפני עצמו שמחכה להם בדי.וי.די רום. לא נתקלתי בסרט מושקע כל כך מאז הארי פוטר הראשון. אני חושבת שזה אומר הכל.

מעריצי הסדרה לא צריכים הזמנה מיוחדת כדי לרוץ ולקנות את הסרט בחנויות (הוא נמכר בכמות עותקים שערורייתית בהזמנה מוקדמת עוד לפני שהגיע אל המדפים). מי שלא אהב את הראשון, קרוב לוודאי שלא יאהב גם את זה. אבל להארי פוטר וחבורתו זה לא ממש אכפת, הם את מיליוני העותקים שלהם ימכרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully