וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות בפתיחת המסחר על רקע נתוני מקרו חיוביים

שירלי יום-טוב

11.4.2003 / 23:00

מרקורי עולה ב-3.5%; אן.די.אס ממשיכה להתחזק עם עלייה של כ-1% בהמשך לזינוק של 60% מתחילת החודש; תרו עולה ב-2.2% לאחר קבלת אישור FDA


יום המסחר בוול סטריט נפתח בעליות במדדים לאחר נתוני מקרו חיוביים ובהמתנה לנתוני מדד סנטימנט הצרכנים שיתפרסמו בעוד כחצי שעה.

הנאסד"ק עולה ב-1.2% והדאו מוסיף 1%. בין המניות הישראליות בולטת מניית תרו בעלייה של 2.2% לאחר אישור ה-FDA ומניית טבע שעולה ב-1%. מניית אן.די אס ממשיכה להתחזק ועולה בכ-1%.

סקירת טרום מסחר


אנליסטים בוול סטריט אומרים היום כי המלחמה בעיראק נמצאת כבר מחוץ לאג'נדה של זירת המסחר, ועיקר תשומת הלב של המשקיעים תתנקז היום לכיוון נתוני המקרו המתפרסמים היום. אלו עשויים להחזיר את המשקיעים לעסוק במה שאמור בימים כתיקונם להניע את השווקים ? הכלכלה ומצב החברות הנסחרות. בשעה זו מצביעים החוזים העתידיים על פתיחת מסחר חיובית בעלייה של 0.7% בנאסד"ק 100 ו-0.4% ב-S&P500.

אם יירשמו היום המדדים עליות, קיים סיכוי כי וול סטריט תנעל היום שבוע שני ברציפות של עליות. אמש הסתיים המסחר בעלייה של 0.7% בנאסד"ק ושל 0.3% בדאו ג'ונס.

נתוני המכירות הקמעוניות לחודש מארס הצביעו על התאוששות ביחס לחודש שעבר, ומשקפים ירידת מתח מסוימת בכל הקשור למלחמה בעיראק. נתוני חודש מארס הצביעו על עלייה של 2.1% - טוב בהרבה מהצפי לעלייה של 0.6% ובהשוואה לירידה של 1.6% בפברואר.

לאחר תחילת המסחר יתפרסמו נתוני מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אפריל. כלכלנים סבורים כי נתוני המדד ישקפו בחלקם את המהלכים המוצלחים של כוחות הקואליציה בעיראק לאחרונה, כך שהם צופים שהמדד יצביע על קריאה של 78.1 נקודות ביחס ל-77.6 בחודש מארס.

בינתיים פירסם היום תאגיד הענק ג'נרל אלקטריק את הדו"חות לרבעון הראשון, שעמדו בתחזיות האנליסטים. ג'נרל אלקטריק אף ציינה כי היא מרגישה בנוח עם תחזיותיה לשנת 2003 כולה.

בין החברות הישראליות, הודיעה אמש חברת הפרמצבטיקה הישראלית תרו על קבלת אישורו של מינהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, למשחת ה-Ammonium Lactate בריכוז של 12%. המשחה מיועדת בין היתר לטיפול בעור יבש ועל פי מקורות בתעשיית התרופות, המכירות השנתיות של מוצרים המבוססים על משחת ה-Ammonium Lactate בארה"ב לבדה הסתכמו בכ-34.5 מיליון דולר.

בבית ההשקעות SG כהן העניקו אתמול המלצת "קנייה חזקה" למניית די.אס.פי.ג'י בציינם כי להערכתם תרשום החברה הכנסות של 28-27 מיליון דולר ברבעון ורווח של 12 סנט למניה, סנט אחד יותר מממוצע תחזיות האנליסטים. ב-SG כהן מעריכים כי DSPG תעמוד ביעד הצמיחה של 15% שהיא הציבה לשנה, אך לא מעלים התחזיות ל-2003 כולה בשל החשש מהתכווצות הצריכה הפרטית. מניית DSPG הוסיפה מתחילת השנה 17% ועלתה אמש ב-1%. שווי השוק של החברה מסתכם ב-504 מיליון דולר.

מניית אן.די.אס השלמה אמש זינוק של 60% מתחילת החודש, כך ששווי השוק של החברה מסתכם בכ-710 מיליון דולר. ביום רביעי בלילה אושרה עסקת רכישת השליטה ביוז אלקטרוניקס על ידי תאגיד המדיה ניוז קורפ שבשליטת רופרט מרדוק. ניו קורפ תרכוש כ-35% מיוז אלקטרוניקס, 20% מהם מג'נרל מוטורס האמריקאית. יוז אלקטרוניקס מפעילה את שירותי הטלוויזיה בלווין DirecTV - לקוחה גדולה של NDS, האחראית לכ-30% מהכנסותיה. הרכישה תבטיח עבור אן.די.אס את DirecTV כלקוחה, עניין מהותי שהיה לא ברור עד כה, והעיב על ביצועיה של מנית NDS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully