וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיראק: שמח על נפילת הדיקטטור מבגדד

11.4.2003 / 10:32

שר החוץ הצרפתי הוסיף: צרפת חשה עונג לאור נפילתו של משטר סדאם; הצרפתים נותרו המומים כשראו את קבלת הפנים של האמריקאים בבגדד; חשש בממשל מבידודה של צרפת בקהילה הבינלאומית


נשיא צרפת, ז'אק שיראק, מקדם בברכה את התמוטטותו של המשטר העיראקי. שיראק אמר כי הוא מקווה שהלחימה בעיראק תסתיים בקרוב. "צרפת, כמו כל הדמוקרטיות בעולם, מרוצה מנפילתו של הדיקטטור מבגדד, סדאם חוסיין, ומקווה לסיום מהיר ויעיל של הלחימה", נכתב בהודעה רשמית של הנשיא הצרפתי. "בשלב זה נחוצים מהלכים שישיבו לעם העיראקי את כבודו ואת החופש שלו", נאמר בהודעה.

שיראק התייחס למשבר ההומניטרי בעיראק, ואמר כי הדחיפות העליונה היא להעביר את הסיוע הדרוש באמצעות האו"ם. מדובר באותו שיראק שהתנגד בחריפות לצאת למלחמה ללא אישור האו"ם. שר החוץ הצרפתי, דומיניק דה וילפאן, אמר גם הוא כי צרפת "חשה עונג" לאור נפילתו של משטר סדאם חוסיין.

כתבת הבי.בי.סי בצרפת דיווחה כי העם הצרפתי, שהתנגד נחרצות למלחמה בעיראק, "נותר המום" כשראה את קבלת הפנים החמה בה קיבלו תושבי בגדד את האמריקאים. כעת חוששים הצרפתים כי נשיאם ומדינתם יבודדו מהקהילה הבינלאומית. החשש הגדול ביותר הוא כי ארה"ב תטרפד עסקות וחוזים עם חברות צרפתיות לשיקום עיראק.

צרפת, גרמניה ומדינות אירופאיות נוספות טוענות, כי על האו"ם לנהל את מלאכת שיקומה הכלכלי והפוליטי של עיראק לאחר המלחמה, אולם ארה"ב מעוניינת לעשות את המלאכה לבד. "ביחד עלינו לבנות שלום בעיראק, ועל האו"ם לקחת תפקיד חשוב בכך", אמר שר החוץ הצרפתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully