וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביילין: העצומה למען הסרת התמיכה במועמדות פרס - מיותרת

14.1.2001 / 7:35

השר סירב לחתום על העצומה שקראה לפרס להורות לתומכיו להפסיק את הפעילות למענו; גם בורג לא הסכים לחתום על ה"עצומה הנוראה"; פרס הכחיש כל קשר ליוזמה, אך סירב להורות על הפסקתה

מאת הלית לוי

שר המשפטים, יוסי ביילין, מסרב גם הבוקר לחתום על העצומה הקוראת לפרס לדרוש פומבית מתומכיו לחדול מפעילותם למענו. בראיון לגלי צה"ל אמר ביילין כי "זו באמת עצומה מיותרת לחלוטין. אפשר לדבר עם מי שרוצים ואפשר להעביר מה שרוצים, העצומה הזו לא תשיג שום דבר ואני בהחלט סירבתי לחתום עליה".

יחד עם זאת אמר ביילין כי התפקיד של האנשים שעובדים במערכת הבחירות הוא להבטיח כי ברק יישאר ראש הממשלה. גם יו"ר הכנסת, אברהם בורג, בירב לחתום על העצומה וכינה אותה "עצומה נוראה".

במהלך השבת, יצאו ראש צוות ההסברה במטהו של אהוד ברק, חבר הכנסת אלי גולדשמיט, ויו"ר הקואליציה, אופיר פינס, בעצומה שקראה לפרס לצאת באופן פומבי בקריאה לתומכיו להפסיק את הפעילות למען החלפת מועמדותו של ברק לראשות הממשלה במועמדות שלו. על עצומה התבקשו לחתום חברי הכנסת והשרים של המפלגה.

במכתב הגלוי לפרס נאמר בין השאר שקריאה שכזו היא הדרך היחידה להפסיק מיד את הרכילויות והרמיזות בעניין ולא לתת יד למלחמות פנימיות המשרתות את שרון.

"אנו פונים לכל אלה שיצאו בקריאה להצבת שמעון פרס כמועמד להתאחד ולתת גיבוי ותמיכה לשיתוף הפעולה בין ברק לפרס כפי שבא לידי ביטוי בשבוע האחרון, כי זו הדרך הנכונה והמנצחת", אמרו גולדשמיט ופינס. עוד קראו השניים להפסיק לאלתר את הרכילויות והרמיזות ולא לתת יד למלחמות פנימיות המשרתות את שרון. "זה הזמן לחזק את ידיהם בהובלתם את ישראל קדימה גם לאחר הבחירות". השנים חזרו וקראו לשר שמעון פרס לפנות פומבית לאותם גורמים ולבקש מהם לחדול מפעילותם.

שורה של חברי כנסת ושרים חתמו על המכתב הגלוי, ביניהם, בנימין בן אליעזר, קולט אביטל, מתן וילנאי סופה לנדבר, שלמה בן עמי, שלום שמחון, שירי וייצמן, אלי בן מנחם, רענן כהן, סאלח טריף,
אברהם שוחט, אפרים סנה ודליה איציק.

בנוסף לביילין ולבורג, גם השרה לאיכות הסביבה, דליה איציק, לא חתמה על העצומה. הבוקר אמרה איציק כי לא חתמה על העצומה כי עדיין לא הספיקה. "המועמד שלנו נקודה הוא אהוד ברק. לפי דעתי פרס מוכרח בקולו לפנות לאנשים הללו ולומר להם 'חברים יקרים אולי יש לכם כוונות טובות ורצון טוב, אני אומר לכם לסייע לברק ואני אומר לכם שאתם תועים כי בזה אתם מחלישים ובמקום שרבים שניים, חלילה וחס, בא שלישי ומכריע ביניהם'".

פרס: "אין לי יד ורגל בהתארגנות"

אמש, במהלך ראיון לערוץ 2, הכחיש פרס בכל תוקף שהוא עומד מאחורי היוזמה להחליפו בברק, יחד עם זאת סירב פרס לקרוא באופן פומבי להפסקת הפעילות. "אין לי יד ורגל בהתארגנות ואני לא שולט בה. יש מועמד אחד, אהוד ברק, ואני קורא לכולם לתמוך בו". על סירובו לקרוא לפעילים טען פרס, כי הדבר יתפרש כאילו הוא אחראי להם.

"מרגיז אותי שאני יוצא אחראי לאנשים העומדים בצמתים. אין דבר כזה מרכז פרס ומרכז ברק. אני לא מוכן לקחת אחריות על מה שקרה. אני תומך בברק לראשות הממשלה וקורא לכל הציבור להצביע עבורו. אינני מועמד ואני קורא להצביע עבור ברק. אם אומר להם להפסיק הרי זה כאילו שהם מקבלים פקודות ממני", אמר פרס, שלא הכחיש כי הוא מכיר חלק מאנשי הצמתים.

פרס הוסיף כי "ברק נבחר כדת וכדין לארבע שנים. הוא שירת שנה וחצי ומן הדין לתת לו למצות את כל התקופה. בהתחלה חשבתי שעדיף למחנה השלום ללכת בשני ראשים, זה לא הסתייע וכיום יש רק מועמד אחד. יש בסך הכל שלושה שבועות עד לבחירות. המצב ברור וחד משמעי ואני לא רוצה להזיק לו".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully