וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: "היום אנו עומדים בפני מדינה פלסטינית בהקמה"

14.1.2001 / 7:22

אמר את הדברים בראיון לעיתון כל אל-ערב"; על ערפאת: הוא מנהל נהדר מו"מ, הוא לא אמר אף פעם על מה הוא מוותר; יו"ר הליכוד החליט להפנות את מאמציו לעולים כי "החרדים כבר בכיס שלי"

המועמד לראשות הממשלה, יו"ר הליכוד אריאל שרון, טוען כי הציע לפלסטינים להקים מנהרה משכם לרמאללה, שבה תתנהל תנועה פלסטינית בלבד, מעל גוש ההתנחלות באזור צומת תפוח, ובכך לפתור את בעיית הרצף הטריטוריאלי. לדבריו, הוא העלה את ההצעה בפני מנהיגים פלסטינים עמם הוא מקיים מגעים בתקופה האחרונה. שרון אמר את הדברים בראיון לשבועון הישראלי בשפה הערבית כל אל-ערב.

"אני אומר שקשה להיות פלסטיני, כמו שקשה להיות יהודי. אחד המנהיגים הפלסטינים שאל אותי 'איך נגיע משכם לרמאללה?', שאלת אותו נסעת אי פעם במנהרות ליד בית ג'אלה? זה יהיה נוח, אם אנחנו ניסע בדרך התחתונה, ואתם באותה הדרך, אבל מעל המנהרה", אמר שרון וסירב לומר מיהי האישיות איתה שוחח. לדבריו, הוא מנהל לאחרונה מגעים עם הפלסטינים, ביוזמתם, וכי "הם יודעים בדיוק על מה אסכים ועל מה אוותר".

על יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, אמר שרון כי "יש בו דברים שאינני אוהב" אך עם זאת אמר כי הוא מעריך את עמדתו. "הוא מנהל מו"מ בצורה נהדרת, הוא אף פעם לא אמר על מה הוא מוותר. אצלנו, ראש הממשלה לא מביא את הדברים לקבינט, לא מתייעץ עם יו"ר האופוזיציה, לא מקבל את החלטות הממשלה והכנסת - אדם אחד מקבל את ההחלטה".

על התבטאותו בעבר על מדינה פלסטינית משני צדי הירדן אמר "המצב היום שונה. מאז שאמרתי את הדברים קרה דבר והיום אנו עומדים בפני מדינה פלסטינית בהקמה", אמר שרון והרגיע את הירדנים "אין להם סיבה לדאוג. הממלה האשמית היא גורם חשוב מאוד לשמירה על היציבות במזרח התיכון".

טקטיקה חדשה: "שרון יביא ביטחון"

מועמד הליכוד החליט להפנות את מאמציו בתעמולת הבחירות לעולים מתוך הנחה "שהחרדים כבר בכיס שלי". בישיבה סגורה של הליכוד הורה שרון להעביר את התקציבים המיועדים להסברה במגזר החרדי לטובת הסברה במגזר הרוסי. הסיבה למהלך הוא חששו של שרון מהמאמץ הרב שמשקיע מטהו של ראש הממשלה, אהוד ברק, במגזר הרוסי. במטה שרון מעריכים כי המגזר הרוסי הוא זה שיכריע את הבחירות, ולכן הוחלט להפנות אליו את מירב המשאבים, כדי למנוע מברק לגנוב להם את המצביעים.

בישיבה הוחלט גם לשנות את טקטיקת ההסברה של שרון. הדגש יהיה מעתה ביכולתו של שרון לחלץ את המדינה ממצב של חוסר ביטחון - אישי וכללי. המסר יישאר מסר של שלום, אך במקביל יוגדל מינון הבטחות הביטחון. ההחלטה על השינוי התקבלה משתי סיבות: מבדיקה שערך המטה בקבוצות מיקוד התברר כי מה שמעניין את האזרח הממוצע הוא ביטחון אישי ולא שלום, וכי הציבור מאמין ביכולתו של שרון להעמיק את תחושת הביטחון. בנוסף, נערך המטה לאפשרות שפרס יחליף את ברק. מאחר ופרס מזוהה עם מותג השלום, יתקשה שרון במצב של התמודדות מולו, להציג עצמו כמי שיביא שלום.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully