וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול חד במעשי ההונאה באמצעות האינטרנט

10.4.2003 / 12:06

היחידה לחקירות הונאה באינטרנט של ה FBI מדווחת על גידול חד בהונאות המתבצעות דרך הרשת. הנזקים מוערכים בעשרות מליוני דולרים

יחידת חקירות ההונאה באינטרנט של ה FBI דיווחה היום על גידול של פי שלושה במספר ההונאות המתבצעות דרך האינטרנט.
מספר ההונאות שטופלו על ידי היחידה גדל במהלך שנת 2002 והגיע ל 48,252 שהועברו לחקירה. היחידה קיבלה בסך הכל במהלך השנה קרוב ל 75,000 תלונות. ההערכה היא, כי הנזק הכספי שנגרם בשל ההונאות הללו מגיע לסכום של 54 מליון דולר.
יחידת ההונאות באינטרנט של ה FBI הוקמה בשנת 2000 ומטפלת בכלל התלונות הקשורות למעשי הונאה ורמאות באינטרנט. את החקירות עצמן מנהלות לאחר מכן יחידות אכיפת חוק אחרות.

גם השנה מתרכזות מרבית ההונאות בכל מה שקשור למכירות פומביות ברשת. מעשי הרמייה הקשורים למכירות כאלו מגיע ל- 46 אחוזים מכלל התלונות. עיקר התלונות שהוגשו היו בעיקר לגבי מחירי מוצרים ש"הוקפצו" למעלה על ידי המוכרים עצמם. תלונות נוספות היו בנוגע להגשת הצעות כוזבות על ידי משתמשים בשמות בדויים.

שאר מקרי התלונות עוסקים במקרים של סחורה שהוזמנה ולא נשלחה וסירוב של הלקוחות לשלם לאחר הזמנת סחורה. בניגוד לדעה הרווחת לגבי אמצעי תשלום באינטרנט, תלונות על מעשי הונאה בכרטיסי אשראי מגיעות רק למקום השלישי עם 12 אחוזים מכלל התלונות. בנוסף טיפלו החוקרים במקרים של פורנוגרפיית ילדים, חדירות מחשב, משלוח דואר זבל ועוד.

עיקר הנזק הכספי בשל הונאות כאלו נגרם לאלו שהאמינו לתרמית "העוקץ הניגרי". התרמית הזאת מציעה לנמעני דואר תמימים לשלוח כסף לכתובת בניגריה על מנת לקבל בחזרה סכום גדול יותר. לאחרונה גם נפוצה ברשת גירסת העוקץ העיראקי המתבססת על עיקרון דומה. משתמשים שהאמינו לתרמית הפסידו בממוצע כ- 3,800 דולרים כל אחד.

אולם הדאגה העיקרית של ה FBI היא מהגידול החד במספר מעשי גניבת הזהות, בה מתחזה גולש למשתמש אחר. מספר המקרים שנרשמו בשנה החולפת של גניבות זהות כאלה גדל ב- 73 אחוזים לעומת 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully