וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיס גולני הותקף - 2 חיילים נהרגו

10.4.2003 / 18:32

ההרוגים: סמ"ר יגאל ליבשיץ, בן 20 מראשל"צ, וסמ"ר עופר שרעבי, בן 21 מגבעת שמואל; בהתקפה שני מחבלים על הבסיס בצפון הבקעה, נפצעו 9 חיילים; החזית העממית והתנזים נטלו אחריות

שני חיילים נהרגו ותשעה נפצעו הבוקר בחדירת שני מחבלים לבסיס גולני סמוך ליישוב בקעות, בצפון בקעת הירדן. ההרוגים הם סמ"ר יגאל ליבשיץ, בן 20 מראשון לציון, שהובא הערב למנוחות בחלקה הצבאית של בית העלמין בעירו, וסמ"ר עופר שרעבי, בן 21 מגבעת שמואל, שיובא למנוחות מחר בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בפתח תקווה.

סמוך לשעה 05:00 בבוקר הקיפו שני מחבלים את בסיס האימונים של חטיבת גולני. הם גזרו במספרי תייל את גדר המאהל, ופתחו באש על החיילים הישנים. המחבלים לבשו אפודים והיו חמושים ברובי קלצ'ניקוב. חיילים ששמרו על המאהל הזעיקו את המפקדים. מפקד הפלוגה וחיילים אחרים הרגו את אחד המחבלים. המחבל השני נמלט מהמקום דרך הפרצה בגדר אל מחוץ לבסיס, אך נהרג בידי חיילי צה"ל בתום מרדף. פצועי הפיגוע פונו במסוק צבאי לבתי החולים רמב"ם בחיפה והעמק בעפולה. הודעות נמסרו למשפחות ההרוגים והפצועים.

ארגון החזית העממית הודיע כי שניים מאנשיו ביצעו את הפיגוע, יחד עם גדודי חללי אל אקצה - הזרוע הצבאית של התנזים. מקורות בשטחים דיווחו כי המחבלים שביצעו את הפיגוע הם תושבי שכם.

אזור הבקעה נסגר לתנועה לאחר הפיגוע, כוננות גבוהה הוכרזה ביישובי הבקעה, והתושבים התבקשו להישאר בבתיהם. בתום סריקות שערך צה"ל באזור, הוסרה הכוננות.

גורם צבאי אמר הבוקר כי זה זמן רב שמחבלים פלסטינים עוברים ממרכז השומרון למזרחו, בעיקר לכפרים טמון וטובאס, הסמוכים לאזור הבקעה. בשבוע שעבר פגעו חיילי שריון בחמישה מבוקשים פלסטינים בכפר טמון. בכל ערי הגדה יש סגר, אך בכל זאת הצליחה חוליית המחבלים הבוקר להגיע לאזור בקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully