וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להחליף או לא להחליף - מקורבי ברק ופרס לא נחו בשבת

13.1.2001 / 19:06

בראיון לערוץ שתיים הכחיש פרס שיש לו מעורבות בקמפיין הציבורי למען פרישת ברק מהמרוץ; עם זאת, סירב לקרוא להם לחדול מפעילותם; ח"כ פינס קרא לפרס לצאת בהצהרה ברורה יותר


ההתרחשויות סביב החלפתו האפשרית של אהוד ברק בשמעון פרס כמועמד לראשות הממשלה ממשיכות גם במהלך השבת - הן מצד המתנגדים והן מצד התומכים בצעד זה.

הערב, התארח שמעון פרס באולפן 'לפגוש את העיתונות', במהלך הראיון עם שלי יחמוביץ' הוא הכחיש בתוקף שיש לו מעורבות כלשהיא בקמפיין הציבורי הקורא לפרישתו של אהוד ברק מהמירוץ לראשות הממשלה ולהכרזה עליו כעל מועמד העבודה.

"אין לי יד ורגל בהתארגנות ואני לא שולט בה. יש מועמד אחד, אהוד ברק, ואני קורא לכולם לתמוך בו", אמר פרס בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. עם זאת פרס סירב לקרוא לפעילים בצמתים לחדול מפעילותם בטענה כי הדבר יתפרש כאילו הוא אחראי להם.

"מרגיז אותי שאני יוצא אחראי לאנשים העומדים בצמתים. אין דבר כזה מרכז פרס ומרכז ברק. אני לא מוכן לקחת אחריות על מה שקרה. אני תומך בברק לראשות הממשלה וקורא לכל הציבור להצביע עבורו. אינני מועמד ואני קורא להצביע עבור ברק. אם אומר להם להפסיק הרי זה כאילו שהם מקבלים פקודות ממני", אמר פרס, שלא הכחיש כי הוא מכיר חלק מאנשי הצמתים.

פרס הוסיף כי "ברק נבחר כדת וכדין לארבע שנים. הוא שירת שנה וחצי ומן הדין לתת לו למצות את כל התקופה. בהתחלה חשבתי שעדיף למחנה השלום ללכת בשני ראשים, זה לא הסתייע וכיום יש רק מועמד אחד. יש בסך הכל שלושה שבועות עד לבחירות. המצב ברור וחד משמעי ואני לא רוצה להזיק לו בספקות".

באשר ליום שאחרי, אמר פרס כי לא יפסול ממשלת אחדות בראשות הליכוד, במידה ואריאל שרון יודיע על קבלת דרך השלום ועקרונות המו"מ הנוכחיים





תומכי ברק מארגנים פעילות נגדית


במקביל, החלו מקורבי ראש הממשלה אהוד ברק, בהחתמת שרים וחברי כנסת על דרישה מן השר שמעון פרס להורות לתומכיו באופן מפורש ופומבי להפסיק את מסע התעמולה למען החלפת ברק. את היוזמה מוביל ראש מטה ההסברה של ברק, חבר הכנסת אלי גולדשמיט. בגלי צה"ל דווח היום כי מקורבי ראש הממשלה מקווים כי פרס לא ימתין לביצוע ההחתמות, וינקוט בצעד כזה עוד היום.

אתמול קרא חבר הכנסת אופיר פינס, במהלך כנס בחירות, לפרס לצאת בהצהרה פומבית וברורה, הקוראת להפסקת הפעילות למען החלפת ברק ולדרוש מהפעילים העוסקים בכך להתאחד סביב ברק.

גם תנועות הנוער השומר הצעיר, הנוער העובד והמחנות העולים, וצעירי התנועות הקיבוציות, פנו היום לפרס בדרישה דומה. לטענתם, הדיבורים על החלפת ברק בפרס מזיקים למסע הבחירות של ברק וגורם לפיגורו בסקרים.

ומהצד השני - קבוצה של פעילים הקוראים לברק לפנות את מקומו לפרס הגיעה בשעות הצהריים לביתו של ראש הממשלה בכוכב יאיר וביקשה למסור לו מכתב בנושא. אולם אנשי הביטחון של ברק סירבו לקבל את המכתב ולהעבירו לראש הממשלה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully